Un de pandemie i-a transformat pe români în niște oameni furioși, dezamăgiți și teribil nemulțumiți de venituri, arată un studiu care urmărește evoluția emoțională a populației realizat de Reveal Marketing Research.
La nivel național, persoanele mature singure reprezintă cel mai furios segment (peste 70%) la începutul lui 2021, în timp ce milenialii singuri resimt dezamăgirea în cea mai mare măsură (peste 45%).
De la începutul anului, satisfacția față de venituri a scăzut și ea de la 53% în ianuarie la 45% în martie), în timp ce satisfacția față de carieră/locul de muncă a crecut, în același interval, de la 56% în ianuarie la 62% în martie.
Nivelul de furie a rămas și în primul trimestru al anului la fel că în 2020 (57%), dar a crescut nivelul oboselii cu 4%.
Și nivelul de motivație al romanilor se menține în media scăzută de anul trecut (6%) după o scurtă creștere în iunie (perioadă de vacanțe, finalul lockdown-ului).
În aceeași perioadă a anului trecut românii s-au simțit cel mai motivați și bucuroși (12%) cel mai probabil tot pe fondul finalului lockdown-ului.
Este interesant de observat faptul că august înregistrează cel mai ridicat procent de furie (66%) din tot anul, cu toate că, în general, aceasta este o lună de concedii și de vacanțe.
În luna martie 2021, la nivel național, persoanele mature fără partener reprezintă cel mai furios segment (peste 70%). Pe lângă furie, observăm că românii se confruntă cu sentimente de dezamăgire. Milenialii singuri reprezintă cel mai dezamăgit segment (peste 45%).
În mediul urban, în martie 2021, segmentul care se confrunta cel mai mult cu sentimente de furie este cel al pensionarilor (peste 60% între ianuarie – martie).
În mediul rural, familiile moderne care au copii sunt cele mai nervoase, iar cei mai dezamăgiți sunt milenialii (57%), comparativ cu cei din mediul urban (34%).
La nivel național, satisfacția generală a românilor față de diverse aspecte ale vieții scade de la 72% în februarie, la 65% în martie.
Satisfacția față de venituri scade (de la 53% în ianuarie la 45% în martie), în timp ce satisfacția față de carieră/locul de muncă înregistrează creștere (de la 56% în ianuarie la 62% în martie). Familiile moderne care au copii sunt segmentul cel mai mulțumit de carieră / locul de muncă și de venituri.