Prima oră a cursului de comunicare organizat de Spitalul Judeţean pentru cadrele medicale FOTO

Timp de 12 ore, asistenţii din Spitalul Judeţean de Urgenţă Mavromati vor fi "elevi" într-un curs de comunicare organizat de unitatea sanitară, pentru a îmbunătăţi relaţia cu pacienţii.

Prima oră a cursului de comunicare organizat de Spitalul Judeţean pentru cadrele medicale FOTO

   Foto: Ştiri.Botoşani.Ro

Spitalul Judeţean Mavromati Botoşani a demarat miercuri cursurile de comunicare, ce se vor întinde pe durata a 12 ore, timp în care cadrele medicale vor fi instruite în privinţa relaţionării cu pacienţii şi cu aparţinătorii acestora. Cadrele medicale prezente în sala de conferinţă a Ordinului Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România spuneau că era necesară organizarea unui astfel de curs.

"Nimeni nu ajunge în spital de bunăvoie, ci pentru că are probleme de sănătate. Poate şi comportamentul nostru lasă de dorit din cauza lipsei de personal, a stresului, suntem poate obosiţi câteodată, poate nu vrei şi ridici tonul. Mă gândesc că astfel de lucruri nu se întâmplă voit, dar trebuie corectat", spunea Felicia Onciuleanu, asistent-şef în Compartimentul de Anatomo-Patologie.

"Depinde foarte mult de cum îşi gestionează fiecare emoţiile, pentru că în comunicare substratul este emoţional. Trebuie să ne gândim că fiecare asistent duce în spatele său emoţii, griji, grija faţă de pacient, grija faţă de calitatea actului medical. Dacă acest curs ne va ajuta să gestionăm şi să manageriem comunicarea cu elemente practice este ideal atât pentru asistenţi cât şi pentru pacienţi", a spus Coca Crâşmaru, asistentul şef din Compartimentul de Primiri Urgenţe- Pediatrie.

Nicoleta Huţu, unul dintre trainerii acestui curs, spune că informarea corectă a pacientului şi a aparţinătorilor este cheia spre o comunicare eficientă, astfelîncât să nu apară situaţii tensionate.

"Avem diferite modalităţi de comunicare cu persoane dificile şi diverse aplicaţii practice. Noi conştientizăm că era mare nevoie de un astfel de curs deoarece sunt deficienţe de comunicare, atât din partea personalului medical – noi ne asumăm asta, dar deficienţe foarte mari de comunicare sunt şi din partea pacienţilor şi din partea aparţinătorilor. Nu o singură dată, colegii mei sunt agresaţi în Urgenţe, dar menirea noastră este să nu provocăm pacienţii, să nu provocăm aparţinătorii. Uneori vin aparţinătorii şi creează diverse momente critice din punct de vedere al comunicării din cauză că nu sunt informaţi corect", explică Nicoleta Huţu.

La deschiderea cursului au participat Dan Alistar, directorul de îngrijiri al spitalului, Paul Spatariu şi Stelian Aivăncesei, preşedintele Colegiului Medicilor din România- filiala Botoşani, medicul de familie Constantin Didi Moşneguţu, medicul Ştefan Bercea, purtătorul de cuvânt al Spitalului precum şi Petrică Horbaniuc, vicepreşedintele OAMMR. În sală se aflau în jur de 50 de asistenţi, cei mai mulţi asistenţi- şefi de secţii.








 

 

Spune-ne opinia ta