Emilia a povestit cum vineri seara, în jurul orei 21.30, s-a prezentat la spitalul din Săveni (Secție externă a Spitalului Județean de Urgență „Mavromati” Botoșani) întrucât, în urma unei căzături, a suferit o lovitură în zona nazală.
Prima impresie avea să fie una pe măsura așteptărilor. A fost primită de ”o doamnă asistentă foarte amabilă și drăguță care chiar și-a dat interesul”. Însă totul avea să se dea peste cap în momentul în care a fost chemat medicul de gardă.
”Doamna doctor aparent era cam somnoroasă, îmbrăcată cu o bluză de trening și cu mâinile în buzunar, vizibil deranjată de prezența mea”, povestește Emilia.
Tânăra a explicat motivul pentru care a solicitat ajutorul cadrelor medicale.
”Acuzam dureri foarte mari la nivelul oaselor nazale, dificultate respiratorie și am pierdut foarte mult sânge”, Emilia fiind surpinsă de reacția medicului, care i-ar fi adresat cuvinte nepotrivite unei astfel de situații.
”A început să râdă și foarte revoltată răspunde: ”ce vreți să vă fac eu? Să vă trimit la Botoșani cu ambulanță și poliție? Eventual să mai bei și un 50 să o faci pe nebuna pe acolo. Dacă te doare du-te și te plimbă și ia o pastilă ceva, mai ales pe weekend nu avem ce face, sunați la privat și faceți un consult orl, că eu nici nu știu cum se numesc oasele de acolo și avem probleme mai grave de rezolvat etc...”.
Singura pacientă, în acel moment, era Emilia, susține aceasta.
”Menționez faptul că am fost tratată cu indiferență și în bătaie de joc, nu mi s-a întocmit nici o fișă de prezentare, a refuzat să-mi dea trimitere către UPU Botoșani direcționăndu-mă către un consult în privat, fără a mă examina în vederea ameliorării durerii sau stabilirea unui diagnostic prezumtiv”, mai spune pacienta.
La final, Emilia îi ”mulțumește” cu ironie doctoriței pentru "seriozitatea și dăruirea în muncă", încheind cu o amară părere de rău:
”Consider că astfel de persoane lipsite de etică și profesionalism nu au ce căuta într-o unitate de primire urgențe”.
Zeci de comentarii au apărut imediat, ca reacție la cele descrise de tânăra pacientă. Dacă unii comentatori susțin că un medic internist nu trebuie să se priceapă și la ORL, cei mai mulți condamnă în primul rând atitudinea medicului facă de pacienți și limbajul folosit în spital, precizând că s-au confruntat la rândul lor cu astfel de situații.