Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) va putea stabili ca, după ce se emite un card de sănătate duplicat, acesta să fie direcționat către sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul ce a cerut înlocuirea celui pierdut, furat sau distrus, taxa pentru distribuția cardului fiind astfel eliminată, potrivit unui proiect de ordin pus luni în dezbatere publică.
De fapt, proiectul de ordin vizează modificarea Ordinului CNAS nr. 98/2015, prin care, printre altele, este stabilită procedura de eliberare și modalitatea de suportare a cheltuielilor aferente producerii şi distribuției cardului duplicat către asigurați, scrie avocatnet.ro.
Astfel, după ce măsurile din proiect se vor aplica, CNAS va putea încheia o convenție cu Imprimeria Naţională pentru a produce cardurile duplicat, care va cuprinde valoarea cheltuielilor de producere, iar distribuția acestora se va face la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.
Așadar, spre deosebire de ce se întâmplă acum, în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului național emis inițial, beneficiarul nu va mai achita contravaloarea distribuției cardului duplicat.
Potrivit legislației în vigoare, asigurații pot solicita eliberarea unui card duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia, în situația modificării datelor personale de identificare, dar și în alte situații justificate.
Pentru a primi un duplicat al cardului de sănătate, asigurații trebuie să depună la casa de asigurări de care aparțin o cerere în acest sens, însoțită de o copie a actului de identitate și de dovada plății contravalorii cardului și a distribuirii acestuia, în valoare de 15,52 de lei.
Apoi, până când primesc noul card, asigurații au acces la servicii medicale în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate, pe care o primesc în momentul în care depun cererea pentru emiterea cardului duplicat.
Începând cu 2018, valabilitatea cardului de sănătate este de șapte ani de la emitere.