Apel al coordonatorului UPU-SMURD către medici. „Suntem suprasolicitați”

Apel al coordonatorului UPU-SMURD către medici. „Suntem suprasolicitați”

Angajații Unității de Primiri Urgențe (UPU) din cadrul Spitalului Județean din Botoșani sunt suprasolicitați, având în vedere adresabilitatea ridicată și faptul că numărul medicilor este la jumătate din cel prevăzut în organigrama de funcționare, susține medicul Ramona Guraliuc, coordonatorul UPU-SMURD. Managerul face apel către specialiștii de pretutindeni, pentru întregirea echipei de operare.

Potrivit acesteia, cea mai acută lipsă de personal se resimte pe linia medicinei de urgență.

„Suntem suprasolicitați. Organigrama pentru medici este cea mai mare problemă. Și asta din cauza faptului că unii au plecat și pentru că specialitatea de medicină de urgență nu este una foarte ușoară, iar unii renunță și se reorientează. La personalul mediu suntem mulțumiți de ceea ce am putut aduce, dar niciodată nu poți folosi o mână de lucru la capacitate maximă, fără câțiva ani de experiență în spate. (...) Pe această cale, rog să diseminați informația că noi, la Botoșani, așteptăm cu nerăbdare cadre medicale superioare de toate specialitățile și să fim un colectiv apt să facem față la toate problemele”, a afirmat Guraliuc.

Medicul menționează că activitatea UPU este supraîncărcată de solicitări care nu se încadrează în specificul unității prespitalicești, însă pe care personalul nu le poate redirecționa înainte de evaluare. În medie, într-un interval de 24 de ore, cadrele medicale soluționează 120 de cazuri, însă există și zile de vârf, cu câte 150 de cereri de tratament.

„70% sunt non-urgențe. Practic, după definiție, știți foarte clar că urgența este cea care în momentul respectiv îți pune în pericol viața. Dacă e să tratăm după definiție, acestea sunt foarte puține. (...) Nu putem explica unui pacient ce înseamnă urgența, când pentru el și o durere poate însemna o situație-limită. Nu avem dreptul să refuzăm niciun pacient”, a adăugat coordonatorul UPU-SMURD.

Ramona Guraliuc mai spune că personalul prestează servicii peste program, de multe ori, fără a cere remunerație, dar și că au existat cereri de concedii de odihnă neaprobate, din considerentele expuse.

 

Spune-ne opinia ta