O statistică realizată de Federația Ambulanța, raportată și către Ministerul Sănătății și către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (instituția care începând din 2017 a preluat cumpărarea de ambulanțe), arată că mai mult de jumătate din mașinile din flota actuală sunt mai vechi de 15 ani, ceea ce înseamnă sute de mii de kilometri la bord.
Ambulanțele vechi au 3-4 revizii tehnice pe an
În județul Botoșani, parcul auto numără în jur de 20 de mașini – majoritatea pentru urgență – adică cu asistent medical și ambulanțier, informează Europa Liberă.
(Foto: Europa Liberă)
Radu Nechifor, directorul tehnic al SAJ Botoșani, spune că serviciul cheltuiește o grămadă de bani pentru întreținerea mașinilor vechi din 2008 – pentru a le asigura o stare de funcționare cât de cât normală.
„Majoritatea mașinilor din 2008 au peste 800.000 de kilometri, chiar peste 1 milion de kilometri. Costurile sunt mult mai mari pentru o mașină care iese din garanție. Ele au trei-patru revizii pe an. Dar cele cu peste 1 milion de km la bord merg cel puțin lunar la autorizație. Toate mașinile noastre au aspect comercial, pentru că le întreținem, dar nu înseamnă că sunt și bune”, spune Radu Nechifor.
Ambulanțele sunt repartizate în tot județul – adică zilnic fac zeci de kilometri pentru urgențele medicale.