Senatorul PSD Doina Federovici a anunțat astăzi că proiectul de lege pe care l-a inițiat anul trecut cu privire la recunoașterea de către facultățile de medicină și farmacie a creditelor pentru educație și formare profesională obținute de asistentele medicale în învățământul postliceal sanitar a fost adoptat de către Senatul României cu 101 voturi pentru și nicio o abținere sau voturi împotrivă.
Inițiativa legislativă prin care asistentele medicale absolvente de școli postliceale își pot echivala cursurile pentru continuarea studiilor pe baza condițiilor stabilite de senatele facultăților din domeniul medical urmează să fie trimisă pentru promulgare la președintele Klaus Iohannis.
„Am reușit să depășesc toate obstacolele și am pus capăt unei discriminări prin care de mai mulți ani asistentele medicale erau excluse din rândul persoanelor care pot beneficia de recunoașterea studiilor postliceale și continuarea parcursului educațional în sistemul universitar medical. Cu toate că guvernul tehnocrat s-a opus și a avizat negativ această propunere legislativă am mers mai departe și până la urmă am făcut dreptate. Era un lucru nefiresc ca în legea educației să interzicem cadrelor medicale cu studii postliceale echivalarea și recunoașterea cursurilor dacă vor să continue formarea în învățământul superior”, a declarat Doina Federovici.
În lipsa modificărilor legislative, traseul profesional al asistentelor medicale din România era afectat de reducerea orizontului dezvoltării profesionale, ca urmare a redundanței procesului de formare a acestora.
„Am considerat că cel mai important este respectarea dreptului la propria profesie și asigurarea unui nivel de salarizare egal raportat la atribuțiile identice ale funcțiilor de asistent medical, cu studii postliceale și asistent medical cu studii universitare de scurtă sau lungă durată. 60.000 de asistente medicale absolvente de postliceale vor beneficia de recunoașterea și echivalarea cursurilor pentru continuarea studiilor în învățământul superior medical”, a arătat senatorul social-democrat.