Furtunile din ultimele zile, care au afectat reÈ›eaua feroviară, au generat pagube mult mai mici decât furtuna de incompetență care a pus la pământ transportul feroviar în ultima perioadă, sub înaltul patronaj al Ministerului Transporturilor.
Ca într-o veritabilă È›ară bananieră, au fost anulate practic de pe o zi pe alta zeci de curse de către CFR Călători, o expresie a dispreÈ›ului față de românii care se încăpățânează să utilizeze È™i să È›ină în viață cererea pentru acest serviciu.
DeÈ™i guvernanÈ›ii mimează promovarea variantelor de transport cât mai puÈ›in poluante, bătaia de joc la adresa călătorilor cu trenul a atins în ultima perioadă cote nemaivăzute. E fără precedent probabil în istoria României ca niÈ™te È™efi protejaÈ›i pe funcÈ›ii să decidă de azi pe mâine, fără să comunice È™i, în tot cazul, fără explicaÈ›ii de acceptat, anularea a zeci de curse feroviare, utilizate de mii de navetiÈ™ti.
Oameni uitaÈ›i prin gări, oameni în imposibilitatea de a ajunge la serviciu la ore fixe, oameni cu abonamente plătite, oameni care au fost nevoiÈ›i să revină în aglomeraÈ›ii ca sardelele în alte trenuri suprapopulate, toÈ›i aceÈ™ti români au primit nu mulÈ›umiri din partea Ministerului Transporturilor că încă folosesc transportul feroviar, ci bătaia de joc e instituÈ›iei.
Eventualele raÈ›iuni de rentabilitate invocate ar trebui să închidă toată reÈ›eaua, dar strategia Ministerului Transporturilor este oricare alta decât aceea de a promova utilizarea transportului feroviar de călători. Pentru că nu poÈ›i face asta anulând de pe o zi pe alta curse cu mii de navetiÈ™ti, oameni pentru care nu există altă opÈ›iune.
În acelaÈ™i timp, Ministerul Transporturilor nu are nicio reacÈ›ie la închirierea celor mai bune locomotive către operatori privaÈ›i de transport marfă, în condiÈ›iile în care trenuri întregi cu călători rămân în câmp din cauza defectării locomotivelor.
Ce se întâmplă pe domeniul feroviar este È™i consecinÈ›a numirii unor habarniÈ™ti fără legătură cu domeniul la nivelul secretarilor de stat din actuala conducere a Ministerului Transporturilor. Nu au trecut decât câteva luni de când un astfel de personaj, căruia i-au fost retrase ulterior atribuÈ›iile, se făcea de râs în prime-time la o televiziune naÈ›ională, neînÈ›elegând termenii din domeniu.
Îi solicit premierului Florin CîÈ›u să uite de limitele politice È™i să treacă la demiteri. IncompetenÈ›ii din Ministerul Transporturilor È™i protejaÈ›i de Ministerul Transporturilor nu sunt mai presus decât românii abandonaÈ›i prin gări, români pentru care cursele feroviare erau unica modalitate de a ajunge la serviciu.
Cătălin Chiorescu – Membru Birou Politic Teritorial ALDE BotoÅŸani
