Piesele auto in Romania sunt la mare cautare din doua motive: soferii romani nu prea au grija de automobilele lor iar acestea incep sa se strice prematur, iar starea soselelor si lipsa infrastructurii duc atat la accidente, cat si la daune in timp. Iata care sunt piesele cele mai predispuse la inlocuire in Romania.
Nu vom introduce aici piesele si elementele de revizie periodica, adica acele elemente consumabile precum filtrele sau uleiul pe care orice automobil le consuma chiar si daca este nou sau vechi, impecabil sau accidentat. Ci ne vom referi strict la elementele care au de suferit in urma unui incident, de fapt cele mai populare in asemenea situatii, piese care sunt cautate de soferi si vandute ca painea calda de catre comerciantii din domeniul auto.
1. Bara fata
Pentru ca nu au educatie rutiera, pentru ca nu stiu ce inseamna condus defensiv si pentru ca nu pastreaza o distanta sigura de cel din fata, soferii romani cauta cu disperare bare de protectie. Deoarece au avut parte de accidente usoare, au franat prea tarziu, iar bara lor originala a crapat sau s-a spart. Bara de protectie fata este cel mai cautat element auto, atat ca piesa noua, cat si de la dezmembrari.
2. Faruri
Tot din acelasi motiv, pentru ca accidentele usoare frontale sunt cele mai populare in Romania, tot ce inseamna parte din fata a masinii are de suferit. Farurile, din pacate, nu se pot indrepta precum o capota, sa zicem, asa ca trebuie inlocuite. Iar farurile pentru orice masina sunt la mare cautare, in special din dezmembrari. Cele mai cautate sunt farurile de BMW, Audi, Volkswagen, Ford si Renault.
3. Discuri de frana
Pe partea mecanica, discurile de frana sunt cele mai cautate elemente. Nu pentru ca se uzeaza excesiv, deoarece niste discuri bune trebuie sa te tina si 100.000 de kilometri. Ci pentru ca discurile se ovalizeaza foarte repede pe soselele din Romania. Adica soferii franeaza agresiv deoarece merg cu viteza mare, iar atunci cand intra intr-o balta, apa le raceste imediat si le deformeaza. Asta, dar si invazia de piese auto no-name de calitate slaba face ca discurile sa fie schimbate extrem de des in tara noastra.
4. Pivoti/bucsaraie
Minciunile politicienilor de a ne construi autostrazi, infrastructura la pamant si calitatea inferioara a lucrarilor pe carosabil duc fara echivoc la multe gropi in sosele, atat in oras, cat si pe drumuri de mare viteza. Aceste gropi, daca nu iti sparg anvelopa sau iti deformeaza jantele, uzeaza prematur tot ce inseamna articulatii la masina. Nu e de mirare ca toti soferii schimba pivoti si bucse pe banda rulanta.
5. Parbriz
O echipa mobila de schimbat parbriz la domiciliu este ocupata pana peste cap de dimineata pana seara, schimband si 10 parbrize in 8 ore. Pentru ca suprafata vitrata a vehiculelor din Romania este predispusa la pagube mari, in special din cauza criblurii prezente pe sosele si a pietrelor pe care nimeni nu se sinchiseste sa le curete de pe drumuri. Nu mai zicem de inconstientii cu basculante pline de nisip si pietris neacoperit care functioneaza ca un pistol de sablare pentru masinile din spatele lor.