Ordinul de ministru privind înființarea școlilor-pilot a apărut, miercuri seară, în Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, se aprobă metofologia-cadru de înființare, organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație.
Ordinul poate fi accesat aici.
Conform actului normativ, obiectul pilotării îl constituie intervenții educaționale, inovative, modele curriculare și de carieră didactică, practici inovative care pun în valoare viziuni și practici profesionale experimentale și împărtășite, cu impact asupra școlii ca organizație care învață, scrie Educație Privată.
Școlile-pilot sunt selectate de Ministerul Educației și Cercetării, în contextul unor intervenții sistemice, în diverse domenii-curriculum, inclusiv adaptări curriculare pentru învățarea blended learning, carieră didactică, etică și integritate, evaluare și examinare, combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar, inclusiv prevenirea și combaterea bullyingului, asigurarea accesului la educație prin suport alimentar, prin dispozitive electronice adecvate învățării în sistem blended learning/online etc.