Elevii din școlile în care se aplică scenariul “roșu” din România ar putea susține ca teză un eseu pe care să îl trimită online profesorilor. Declarația îi aparține Luminiței Barcari, secretar de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, care a vorbit despre posibilitatea eliminării tezelor pentru elevii din România.
“Trebuie să aplicăm aceeași regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări: pentru elevii care învață în scenariul verde să dăm teze, pentru ceilalți nu”, a anunțat precizat secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar.
În scenariul roșu, elevii ar putea susține ca teză un eseu pe care să îl trimită online, în timp ce în scenariul galben elevii ar putea susține tezele pe rând, atunci când revin la școală, a mai declarat Luminița Barcari.
Variantele pe care se discută în prezent ar fi ca în scenariul verde, elevii să dea tezele normal, în scenariul galben să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având grijă ca elevii să aibă același tip de item, iar în scenariul roșu, în funcție de disciplină, pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecară disciplină. La Limba și literatura română, se discută chiar despre un eseu.
“Deci în scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului. Acestea sunt variante, dar noi am studiat toate posibilitățile și, în funcție de ce vom stabili la nivelul MEC, vă vom transmite un răspuns final”,a mai adăugat Luminița Barcari.