În cadrul proiectului Erasmus+ KA 1 nr. 2019-1-RO01-KA101-062468, în perioada 22 martie – 26 martie, cinci cadre didactice de la Școala Gimnazială nr. 1 din Rădăuți-Prut, profesor Gavrilescu Oana, Școala Gimnazială „Episcop Doctor Partenie Ciopron” din Păltiniș, profesor Cheptroșu Vica, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Ipotești, profesor Hriscu Cristina și Băiceanu Cătălina și Școala Gimnazială nr. 1 din Stăuceni, profesor Andrieș Valerica, au participat la cursul de formare „Modele educaționale europene pentru favorizarea progresului școlar” (European educational models for fostering school progress).
Acesta a fost inițiat de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) din Botoșani, organizat de Asociația Edu2grow din Portugalia și s-a desfășurat în Larnaca, Cipru.
Cele cinci zile de curs au avut teme diferite în care s-au desfășurat diverse activități de învățare/formare.
Ziua 1 - Comunicare
Prima zi de curs a început cu o sesiune de introducere care a inclus prezentarea agendei cursului, dar și o activitate de ”spargere a gheții” care ne-a ajutat să cunoaștem și celelalte cadre didactice participante la curs. S-a discutat despre tipurile de comunicare nonverbală și paraverbală, tehnicile de îmbunătățire a comunicării și au fost experimentate jocuri care pot contribui la eliminarea barierelor în comunicare. Se știe că acestea oferă copiilor ocazia de a socializa, interacționa între ei, consuma energia, de a-și exprima nevoia de libertate și personalitatea.
Ziua 2 - Grupuri dinamice
Clasa de elevi este un grup foarte important pentru orice copil deoarece prin interacţiunea membrilor grupului se dezvoltă norme ce duc la modelarea comportamentelor. Prin activitățile desfășurate am învățat cum să formăm grupurile, să gestionăm și să mediem conflictele.
Ziua 3 - Metode educative (formale, nonformale și informale)
Educaţia nonformală pune accentul pe învăţarea prin acţiune, învăţarea de la egal la egal şi activitatea de voluntariat. Au fost experimentate două metode nonformale: PhotoVoice, o metodă de investigație socială și învățarea experențială, metodă de asimiliare a unor noi cunoștinte.
Ziua 4 – Cultura și interculturalitatea
Experiența Erasmus a avut și o încărcătură culturală prin vizitarea orașului Paphos, inclus pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Datorită vechimii lui și pentru că este strâns și direct legat de cultul și legenda Afroditei (Venus), care a devenit idealul frumuseții și al iubirii, inspirând scriitori, poeți și artiști de-a lungul istoriei omenirii, Paphos este un univers remarcabil.
Multe dintre rămășițele arheologice sunt de o mare antichitate, deoarece Paphos a fost locuit încă din perioada neolitică. Templul Afroditei reprezintă una dintre cele mai vechi așezări, în timp ce mozaicurile din Nea Paphos sunt extrem de rare și se numără printre cele mai bune exemple din lume. Rămășițele arhitecturale ale vilelor, palatelor, teatrelor, fortărețelor și mormintelor cioplite în stâncă sunt de o valoare istorică remarcabilă, deoarece reprezintă una dintre cheile înțelegerii arhitecturii antice.
Ziua 5 – Evaluare –
La finalul cursului profesorii au fost evaluați printr-un chestionar utilizând platforma Kahoot și au prezentat printr-un scurt filmuleț impresii despre curs și propuneri pentru activitățile de diseminare.
„Cunoștințele, aptitudinile și competențele dobândite la acest curs ne vor permite utilizarea metodelor formale, nonformale și informale pentru a îmbunătăți motivația învățării și a favoriza progresul școlar al elevilor. Mai presus de orice, această mobilitate a oferit o oportunitate valoroasă pentru dezvoltarea personală și profesională a profesorilor botoșăneni”, au spus profesorii care au participat la proiect.
(Comunicat de presă)