Unitățile de învățământ sunt obligate să completeze, până pe data de 20 octombrie., în programul informatic al sistemului de educație, datele necesare pentru ca elevii să primească tichetele sociale electronice.
Acest lucru este prevăzut într-o notă, datată 12.10.2021, și care a fost trimisă de Direcția Generală de Management a Ministerului Educației către toate inspectoratele școlare județene, notă publicată pe edupedu.ro.
Deși măsurile pentru sprijinirea elevilor defavorizați au fost adoptate prin Ordonanța de Urgență nr. 133, din 7 august 2020, datele copiilor care pot beneficia de tichetele sociale sunt cerute abia la o lună de la începerea școlii.
În situația în care datele pentru un elev sunt incorecte sau incomplete nu poate fi emis tichetul social pe suport electronic pentru preșcolarul sau elevul respectiv. La nivel fiecărei unități de învățământ, întreaga responsabilitate privind corectitudinea datelor înregistrate în aplicația informatică SIIIR revine directorului unității de învățământ, iar la nivelul Inspectoratelor Școlare această responsabilitate revine inspectorului școlar general.
De asemenea, listele nominale finale pentru fiecare județ, extrase din SIIIR, cu datele preșcolarilor și ale elevilor beneficiari ai tichetelor sociale, se vor transmite Ministerului Educației.
„Valoarea nominală a unui tichet social pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru destinatarii finali în cadrul S.N.S.E.D. este de 500 lei/an școlar. Valoarea tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional poate fi actualizată anual prin hotărâre a Guvernului, adoptată cu cel puțin 30 de zile înainte de încheierea anului calendaristic pentru anul calendaristic următor”, se mai arată în sursa citată.
Sursa: edupedu.ro