Şcoala din Viişoara are nevoie urgentă de conexiune la internet şi tablete pentru copii. Niciun copil nu are acces la şcoala online

Şcoala din Viişoara are nevoie urgentă de conexiune la internet şi tablete pentru copii. Niciun copil nu are acces la şcoala online

Școala Gimnazială „Dimitrie Brândza” din comuna Viișoara, din județul Botoșani, are nevoie urgentă de sprijin în vederea dotării sale cu tablete pentru elevi și cu internet. Cazul unității de învățământ a fost preluat de Asociația „Salvaţi Copiii” România, care lansează un mecanism de sprijin pentru şcolile din ţară care funcţionează în varianta hibrid sau în scenariul roşu şi nu sunt dotate pentru a permite participarea reală a copiilor la orele online.

Unitatea de învățământ funcționează după scenariul „verde”, deși, în urmă cu aproape un an, fusese închisă de Direcția de Sănătate Publică, din cauza condițiilor insalubre în care învățau elevii și despre care Știri.Botoșani.Ro a scris AICI.

Astfel, organizaţia face un prim apel pentru dotarea școlii din Viişoara, care are nevoie de conexiune la internet, table pentru scris, 153 de tablete pentru copiii vulnerabili şi măşti de protecţie, după cum transmit reprezentanții organizației.

Potrivit datelor comunicate oficial de Ministerul Educaţiei la debutul anului şcolar, 4.915 şcoli funcţionează în scenariul galben, în care copiii participă, prin rotaţie, la ore atât cu prezenţă fizică, cât şi online şi 263 care funcţionează în scenariul roşu, cu participare exclusiv online. Datele sunt în dinamică, iar evoluţia epidemiologică poate schimba modelul de participare şcolară.

„Şcoala noastră este într-o zonă defavorizată şi niciun copil nu deţine un dispozitiv de învăţare online. Dacă maine şcoala noastră ar intra în scenariul roşu, nu am putea organiza învăţămânul online, copiii devenind victime nevinovate ale unei situaţii pe care nimeni nu a prevăzut-o. Faptul că Salvaţi Copiii se implică în susţinerea şcolii noastre este foarte important pentru copiii acestei comunităţi şi va face diferenţa între participare şi neparticipare şcolară, nu speram că cineva ne va răspunde aşa că vă mulţumim", spune Anca Bejinariu, directorul şcolii.

Şcoala „Dimitrie Brandza” din Viişoara îşi desfăşoară activitatea în două cladiri. În prezent, copiii nu mai au măşti, iar detegenţii pe care şcoala i-a primit de la Primărie ajung doar pentru o lună.

Pentru ca situaţiile de excluziune şi discriminare în care au fost puşi copiii vulnerabili în timpul stării de urgenţă să nu se repete odată cu începerea noului an şcolar, organizaţia Salvaţi Copiii România accelerează programul de dotare a acestora cu tablete conectate la internet şi, ca urmare a solicitărilor primate, adaugă o componentă de dotare a şcolilor.

„Neparticiparea şcolară are efecte pe termen lung şi la fel de periculoase ca pandemia. De aceea, e esenţial ca toţi copiii să aibă acces la educaţie, fiind, în acelaşi timp, protejaţi sanitar. Problemele din şcoli sunt cronice şi suntem în situaţia în care trebuie să rezolvăm în egală măsură dotarea fizică a claselor cu acces la internet şi laptopuri, igienizarea claselor, dotarea copiilor vulnerabili cu tablete, pentru a nu rămâne în afara procesului de educaţie, precum şi crearea unei biblioteci virtuale, unde profesorii să găsească resurse pentru educaţie online", a precizat Gabriela Alexandrescu, preşedintele executiv al Salvaţi Copiii România.

Mecanismul de intervenţie pentru pregătirea şcolilor este pus la dispoziţia tuturor actorilor economici, care pot să contribuie la dotarea promptă a şcolilor, astfel încât toţi copiii să poată participa în mod real la educaţie.

Contul Organizaţiei este RO45RNCB0071011434790144 (RON). De asemenea, persoanele fizice pot ajuta printr-o donaţie online.

Datele studiului "Impactul Covid-19 asupra copiilor din România" realizat de Salvaţi Copiii România arată că aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecţiile online.

Închiderea şcolilor şi organizarea arbitrară a unor cursuri şcolare online, acolo unde a fost posibil şi fără instrumente de evaluare a calităţii procesului de educaţie, a dus la situaţii-limită. Una dintre acestea este deosebit de gravă: îngrădirea accesului la educaţie pentru copiii vulnerabili, fără acces la internet şi/ sau la dispozitive care să le permită participarea online.

Inechităţile sociale au fost agravate, în cazul copiilor care nu au avut acces la şcoala online, iar izolarea, marginalizarea şi discriminarea au repercusiuni atât educaţionale, cât şi psiho-emoţionale pe termen lung.

În România, estimările se situează între 250.000 de copii (Ministerului Educaţiei şi Cercetării) şi 1.800.000 de copii, adică aproximativ jumătate dintre copiii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal/ profesional care au la dispoziţie, în familiile lor, doar telefonul mobil, ceea ce nu permite o participare reală la actul educaţional şi nici o comunicare adecvată cu cadrul didactic şi colegii în webinariile clasei.

Context

Raportul "Salvaţi-ne educaţia" (Save Our Education , lansat la nivel global de Save the Children International) estimează că, la începutul lunii aprilie 2020, în încercarea de a stopa răspândirea virusului SARS CoV-2, 1,6 miliarde de elevi la nivel global - 91% din numărul total - nu mergeau la şcoală. Pentru prima dată în istoria învăţământului modern, o întreagă generaţie de copii la nivel mondial îşi întrerupea studiile.

De asemenea, datele studiului "Impactul Covid-19 asupra copiilor din România", realizat de Salvaţi Copiii România arată că aproape jumătate dintre copii nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecţiile online, iar peste 50% spun că unul dintre riscurile majore ale acestei perioade a fost dependenţa de internet şi, ca atare, expunerea la conţinut agresiv şi la fake news.

Studiul "Impactul Covid-19 asupra copiilor din România" a fost realizat în urma consultării a 5.000 de copii din România, din ciclul de învăţământ primar, gimnazial şi liceal, prin intermediul unui sondaj online.

(Edit: R.A.)

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Atenție la fraudele informatice și la „investițiile” online! Iată cum vă puteți proteja!

astăzi, 17:13
31

În ultima perioadă se constată o creștere a sesizărilor referitoare la săvârșirea  unor infracțiuni de înșelăciune în mediul online care au ca bază folosirea &ic...

Temele pentru acasă între necesitate și obligație, ce ne sfătuiesc specialiștii în educație din Botoșani!

astăzi, 16:21
91

Țări ca Polonia și Finlanda au decis eliminarea temelor pentru acasă, considerând că beneficiul asupra copilului în ansamblu este nul.De fapt care e adevărul? Mai au nevoie copii...

Elena Damian a plecat de câteva zile de acasă, familia nu mai știe nimic de ea. Sunați la 112 dacă ați văzut-o!

astăzi, 15:33
295

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei femei, de 56 de ani din comuna Păltiniș care, la data de 17 aprilie a.c., a părăsit în mod voluntar domiciliul iar p...