Motivaţia pentru lectură a copiilor pare mai scăzută de la an la an. Ei stau mai mult timp pe internet, pe telefoane, tablete sau calculatoare şi mai puţin citind dintr-o carte.
Din această perspectivă, profesorii pentru învăţământul primar din localităţile Vlăsineşti, Săveni, Ştiubieni şi Drăguşeni au fost invitaţii colegilor lor din Hăneşti la un schimb de experienţă ce a vizat rolul lecturii în rândul elevilor.
Moderat de inspector şcolar, prof. Olguţa Şchiopu, schimbul de experienţă a fost organizat pe trei secvenţe: activitate demonstrative la clasă cu tema “Poveştile copilăriei” (prof. Marinela Vieriu), referat cu tema “Lectura – mijloc de formare şi dezvoltare a competenţelor de comunicare” (prof. Rodica Hriţac) şi atelier de lucru privind utilizarea strategiilor didactice în formarea şi dezvoltarea competenţelor lingvistice (inspector şcolar Olguţa Şchiopu).
Concluzia rezultată din intervenţiile participanţilor a fost că nu putem renunţa la ideea că părinţii si cadrele didactice sunt adulţii care pot modela interesul copiilor pentru lectură.