Profesorii botoșăneni, din mediul rural - Participanți la cursuri de formare la Praga! (Foto)

În acest scop, în anul III de implementare, 30 cadre didactice selectate din școlile din consorțiu au participat la cursuri de formare structurate pe tematica privind incluziunea, integrarea și utilizarea TIC la clasă, realizarea schimbului și transferului de bune practici și utilizarea metodelor didactice inovatoare.

Inspectoratul Școlar Județean Botoșani este beneficiarul /coordonatorul de consorțiu din cadrul Proiectului de Acreditare Erasmus nr. de referință 2024-1-RO01-KA121-SCH-000209212, Program Erasmus+, Acțiunea cheie 1, Mobilități, Educație școlară (SCH), finanțat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, proiect în cadrul căruia și-a propus ca rezultate principale: asigurarea educației incluzive adaptată învățământului online și integrării mijloacelor TIC în activitatea didactică, sprijinirea schimbului și transferului de bune practici, consolidarea capacității școlilor partenere din mediul rural de a se angaja într-un proiect de cooperare europeană Erasmus+ sau eTwinning.

 

În acest scop, în anul III de implementare, 30 cadre didactice selectate din școlile din consorțiu au participat la cursuri de formare structurate pe tematica privind incluziunea, integrarea și utilizarea TIC la clasă, realizarea schimbului și transferului de bune practici și utilizarea metodelor didactice inovatoare.

În perioada 03-07.02.2025 s-a desfășurat la Praga, Republica Cehă, cursul de formare structurat Inclusive education din cadrul Proiectului Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000209212, coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Botoșani. În cadrul acestui proiect au fost implicate următoarele unități de învățământ din mediul rural:

- Școala Gimnazială Nr. 1 Blândești

- Școala Gimnazială „Dimitrie Pompeiu” Broscăuți

- Școala Gimnazială Nr. 1 Copălău

- Școala Gimnazială Nr. 1 Cristești

- Școala Gimnazială „Mihai Constantineanu” Dorobanți

- Școala Gimnazială Nr. 1 Dumeni

- Școala Gimnazială Nr. 1 Gorbănești

- Școala Gimnazială „Gheorghe Popovici” Lozna

- Școala Gimnazială Nr. 1 Mileanca

În cadrul celor 5 zile de formare, participanții au abordat pe parcursul a 10 module, teme diverse: educație incluzivă, comunicarea nonviolentă, tipuri de evaluare, metode de comunicare, dezvoltare psiho-socială, activități artistice, abordări transcurriculare în clasa incluzivă, adaptare curriculară și strategii inovatoare pentru integrarea elevilor cu cerințe educaționale speciale.

În fiecare zi de curs s-a lucrat pe grupe, s-au folosit metode moderne, jocuri didactice și s-a pus accent pe latura practică a învățării. Fiecare informație prezentată a fost pusă în aplicare în cadrul grupului de lucru, rezultând planșe, postere, precum și alte materiale create de cursanți. De asemenea, participanții au avut ocazia să descopere și aspecte culturale specifice capitalei Republicii Cehe.

„Felicit cadrele didactice participante la mobilități Erasmus, iar strategiile didactice inovatoare însușite vor contribui cu siguranță la îmbunătățirea procesului educațional din școlile noastre, inspirând atât colegii, cât și elevii!” a declarat prof. Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.


 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Grav accident la Popăuți: Ambii șoferi implicați au fost transportați la spital! (Foto)

astăzi, 16:31

Doi bărbați, de 42, respectiv 56 de ani, au ajuns la spital în urma unui accident rutier produs, în urmă cu puțin timp, pe DN 29, în apropierea Stațiunii Popăuți. În ...

Acoperișul unui bloc distrus de foc, trei persoane au primit îngrijiri medicale! (Foto, Video)

astăzi, 16:14

Datorită intervenției pompierilor botoșăneni, au fost salvate și protejate de foc bunurile din patru apartamente, dar și marfa din cele două magazine alimentare și din barul de la parter. U...

Întrebările strigătoare la cer ale unui botoșănean care și-a înmormântat copilul: ”De ce a trecut fiul nostru prin 3 spitale?” / ”Câți copii mai trebuie să sufere?”

astăzi, 13:23

A lăsat în urmă inimi sfâșiate de durere, dar și multe întrebări lăsate fără răspuns. Un sistem de sănătate deficitar sau medici care nu au luptat de ajuns pentru viața p...