Proiectul LISTEN TO THE SONG OF THE WATER are ca parteneri profesori, elevi, alți actori educaționali din Georgia, Lituania, Tunisia, Azerbaidjan, Turcia și România (Clasa a II-a D - Steluțe, Școala Gimnazială Nr.7 Botoșani, coordonator- prof. Daniela Orășanu).
Activitățile propuse au avut ca scop, să insufle și să conștientizeze copiii cu privire la importanța apei și a utilizării economice a acesteia, pentru o lume vie, pe care o putem lăsa generațiilor viitoare. Obiectivele vizează creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța apei pentru viață, sustenabilitatea apei și ecosistemul acvatic, protejarea acesteia, dar și dezastre provocate de ape, din diverse cauze. Scopul este de a crește gradul de conștientizare a elevilor noștri, despre cooperare și solidaritate, prin evenimente și activități. Am proiectat activitățile, de comun acord cu toți partenerii, astfel încât, să dezvoltăm creativitatea elevilor, prin utilizarea tehnologiei, autoexprimarea și abilitățile individuale responsabile, care s-au desfășurat în săli de clasă, școli și zone specifice. S-a creat logo-ul proiectului, fiecare școală aducându-și aportul. Acestea au fost postate pe una din paginile proiectului.
Cei 17 membri au colaborat în vederea partajării sarcinilor de lucru. S-au creat paginile principale cu subcapitolele aferente. Am urmărit ca toate activitățile propuse să fie integrate în curriculum, pentru a facilita desfășurarea și pentru a valoriza cunoștințele dobândite, în părțile integrante ale activităților. Afișele create de copii au fost adevărate opere de artă, care au sugerat diverse forme, prin care poate fi reprezentată apa.
Dintre activități: Ziua internetului securizat, Mandala cu toate literele din titlul proiectului, Studiu de poezie acrostih, Activitate tematică ”Apă și viață” –harta mentală, Evenimentul ”Solul, semințele și apa”, Eveniment - poster despre economisirea apei, Activități de Ziua Mondială a Apei, Activitate de dans cu cântecul numit ”Copiii de apă”, Evenimentul e-Book numit ”Călătoria unei picături de apă”, Lucru în echipă mixtă (apă de la mână la mână, apă de la limbă la limbă), Activitate de hartă conceptuală privind „Poluarea apei”, Evenimentul - joc online Wordwall pe „APA CURATĂ”, Experiment de curățare cu apă murdară, Evenimente din 9 mai eTwinning Day. Copiii au participat la toate webinariile organizate, în fiecare lună.
Utilizarea instrumentelor 2.0 în acest proiect a fost prioritară. Copiii au utilizat diverse instrumente digitale (canva, wordwall, storyjumper, youtube, padlet, gogle maaps, linoit) atât în activitățile individuale, cât și la cele de grup. Toți copiii au primit certificate de participare la proiect și aprecieri de la coordonatori.