Într-un interviu acordat revistei Dilema, acesta a spus că, deși școala românească este percepută ca un sistem cu multe disfuncționalități, evaluarea cadrelor didactice nu reflectă deloc această realitate: peste 99% dintre profesori primesc anual calificativul „foarte bine”.
„Deși școala arată așa cum știm și vorbim mult despre eșecul educației, trebuie să știți că, în evaluarea anuală, peste 99% din profesori au calificativul «foarte bine». Vi se pare normal?”, a declarat ministrul, citat de Edupedu.ro.
Evaluarea activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile şi instituţiile de învăţământ preuniversitar se face an de an pentru întreaga activitate desfăşurată pe parcursul anului şcolar care s-a încheiat. În fiecare școală are loc acest proces, împărțit în două etape: autoevaluarea pe care și-o face fiecare profesor pe o fișă-tip și evaluarea făcută de director/secretariat potrivit fişei postului şi a fişei de evaluare.
Ministerul Educației a schimbat în 2020 metodologia (OMEC 4.247/2020) de evaluare aprobată inițial în 2011, prin ordin de ministru (OMECTS 6.143/2011).
Întrebat cum ar putea redeveni atractivă meseria de profesor, oficialul a precizat că „prima și cea mai mare provocare, cred, este să îi aducem pe cei mai buni absolvenți de studii universitare în sistemul educațional preuniversitar”. A cesta a spus că pentru început salariul trebuie să crească pentru debutanți la nivelul salariului mediu brut pe economie.
„Clar, salariul, ca punct de start, este o un element fundamental care face sau nu atractiv învățămîntul pentru un absolvent foarte bun. De aceea susțin că salarizarea debutantului, ca și a asistentului universitar, trebuie să înceapă de la salariul mediu brut pe economie. Apoi, este important cum îi pregătim în universități pe viitorii profesori. Și aici am început un demers de a regândi întregul proces de formare, care nu a confirmat în anii trecuți” a declara Daniel David.