Pentru a-şi purifica înţelegerea, sufletul ucenicului în Muzică se modelează după tiparul unui Maestru. Unii se pierd pe drum, alţii ajung să îşi depăşească Maestrul, a cărui menire este să îl facă pe discipol să simtă că fără iubire, fără adevăr şi lumină, viaţa este lipsită de sens şi de roade, să îl ajute să găsească acel ceva vast şi infinit din interiorul lui, care apropie pe om de Dumnezeu.
De aceea, în data de 25 ianuarie 2024, la Liceul de Artă „Ştefan Luchian”, în Sala de audiţii „George Holca”, s-a desfăşurat un Masterclass de Flaut, susținut de conferenţiar universitar doctor Florin Țîrlea și de lector universitar doctor Călin Fărcășel, de la Universitatea Națională de Arte ,,George Enescu” din Iași.
Activitatea face parte din proiectul ,,Atelier de interpretare muzicală”, realizat în parteneriat cu UNAGE și coordonat de conducerea Liceului de Artă „Ştefan Luchian” Botoşani, profesor Beatrice-Cătălina Păpădie – director și profesor Ionuț Manta - director adjunct.
Beneficiarii direcţi ai acestui eveniment au fost cei 13 elevi de gimnaziu şi de liceu din clasele de Flaut, îndrumaţi de profesorii Alina-Nicoleta Dumbrăvanu, Ruxandra Ruţă şi Cristina Ivănescu.
Elevii participanţi, care au prezentat repertoriile muzicale cu care vor participa, în perioada următoare, la concursurile de specialitate și la etapa județeană a Olimpiadei de Interpretare Muzicală, s-au bucurat să (re)descopere secretele acestui instrument, despre care se ştie că este unul dintre cele mai vechi instrumente muzicale, care a evoluat odată cu muzica, atât din punct de vedere al designului, cât și al materialelor din care este realizat, dar și al utilității sale în materie de genuri muzicale: Alexandra Hoidrag – clasa a VI-a, Lorena Căruntu, Ilinca Grumeza, Anastasia Neamţu, Miruna Radu, Delia Volcinschi – clasa a VII-a, Sabina Butnariu, Octavian Ivănescu, Carina Pricopie – clasa a VIII-a, Ilinca Dănilă – clasa a IX-a, Sara Andronic, Cătălina Dumitru, Diana Mic – clasa a X-a.
S-au discutat probleme de tehnică flautistică - respirația instrumentală, emisia sunetului, postura corectă în timpul studiului, precum și teme legate de expresivitate, maniere și stiluri de interpretare muzicală, evenimentul fiind menit să contribuie la evaluarea, descoperirea şi evoluţia sinelui creator. Pentru ca, mai apoi, sinele creator să-şi depăşească limitele, trecând prin ani de trudă, de repetiţii, ore de singurătate în doi - elev şi instrumentul său, lecţii, căderi şi aplauze, lucru cu ceilalţi şi cu sine.
Pentru că, aşa cum afirma Khalil Gibral, „Când lucrezi, tu eşti un flaut prin care trece şoapta orelor, transformându-se în muzică.”
Mihaela Arhip