La Botoșani aproximativ 11.000 de copii nu pot fi prezenți la cursurile online

La Botoșani aproximativ 11.000 de copii nu pot fi prezenți la cursurile online

Ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, a anunțat că a luat în considerare mai multe scenarii posibile referitoare la revenirea elevilor la școală. Însă, până atunci, cursurile online devin obligatorii chiar dacă de la declanșarea stării de urgență până în prezent cursurile online pentru elevi s-au desfășurat în baza unei recomandări emise de Ministrul Educației.

Deși miercuri a fost emis ordinul de ministru privind instrucțiunile pentru crearea și/sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare online, la nivelul județului Botoșani, aproximativ 11.000 de copii nu pot interacționa online din lipsa internetului la domiciliu sau a dispozitivelor necesare.

“Din datele centralizate din școli, încă de la începutul stării de urgență, rezulta un număr de aproximativ 11.000 de elevi, 18% din populația școlară, care în acest moment NU pot interacționa online din diverse motive, cum ar fi lipsa internetului la domiciliu sau lipsa dispozitivelor necesare (PC/laptop/tabletă/smartphone)”, a declarat Gabriel Hârtie, inspector școlar general în cadrul IȘJ Botoșani.

Inspectoratul Școlar Județean vine în sprijinul acestor elevi prin aplicarea, în calitate de solicitant, pentru un proiect numit "Ensuring equal opportunities for students from disadvantaged families in Botosani county, through digital educational tools in the context of the COVID-19 Pandemic", prin care o parte din elevii de clasa a VII a și a VIII a vor beneficia de mijloace tehnologice pentru interacțiunea online.

“Înainte de sărbătorile pascale IȘJ Botoșani a aplicat, în calitate de solicitant, în cadrul Inițiativei Central European (CEI - Extraordinary  Call for Proposals 2020), domeniul Educație și învățare electronică/învățare la distanță (EDU), pentru un proiect cu titlul "Ensuring equal opportunities for students from disadvantaged families in Botosani county, through digital educational tools in the context of the COVID-19 Pandemic". Beneficiarii acestui proiect vor fi o parte din elevii de clasa a VII-a și a VIII-a care nu beneficiază, în prezent, de mijloace tehnologice pentru interacțiunea online. Dacă proiectul va fi declarat eligibil vor fi achiziționate tablete cu SIM, hub-uri USB, abonamente la internet (pentru elevi), domenii platformă pentru școlile de unde provin elevii”, a explicat Gabriel Hârtie.

Valoarea totală a proiectului este de 39.722 euro. De asemenea, IȘJ Botoșani apelează și la sprijinul autoritățile publice locale pentru a identifica soluții ce pot veni în sprijinul acestor elevi.

Pentru elevii care, în această perioadă, nu pot interacționa online, se va elabora un plan de măsuri remediale destinate sporirii calității performanțelor școlare.

“Dacă, din motive obiective, anumiți elevi nu pot participa la activitatea online, atunci, odată cu revenirea la școală se vor elabora planuri remediale pentru aceștia”, a precizat Gabriel Hârtie.