Prezentările PowerPoint, mesele rotunde, dezbaterile, scenetele, jocurile de rol, realizarea unor expoziții cu fructe și legume bio au vizat promovarea unor comportamente alimentare sănătoase, adecvate sănătății fizice și psihice a elevilor și creșterea numărului celor care înlocuiesc dulciurile cu fructele și includ în meniul zilnic cât mai multe legume.
Una dintre activitățile care s-au remarcat prin numărul mare de participanți a fost ”Fantezie în bucătărie”, organizată sub forma unui atelier de lucru care s-a desfășurat în trei etape.
Prima etapă a avut loc în data de 16 octombrie și a avut ca participanți elevi din cl. a VI-a B, a VII-a B, a X-a A, a XI-a B, o parte din părinții acestora și profesorii Alina Răileanu, Aurel Răileanu, Maria Roșu, Mihaela Ilisei și Petronela Năstase.
Copiii și părinții, sub îndrumarea cadrelor didactice, și-au dat concursul în a crea figurine vesele din fructe și legume, a prepara sandwich-uri delicioase și nostime, a pregăti și servi ceaiuri aromate de plante (tei, mentă, soc, salcâm, lavandă, etc.).
Pentru rezultate cât mai variate au lucrat pe echipe care au respectat reguli stricte: „Delicioșii” – echipa fructelor, „Hărnicuții” – echipa legumelor, „Pofticioșii” – echipa care a preparat sandwich-urile și „Aromaticii”- echipa care a pregătit ceaiul.
Activitatea s-a desfășurat într-o atmosferă destinsă, fiecare participant căutând să fie creativ, să folosească din abundența toamnei ce a fost prezentă din plin pe mese, să se inspire și să-și inspire și sprijine partenerii de echipă pentru a realiza produse minunate.
Timpul s-a scurs prea repede, s-a lucrat cu atâta drag, încât vestea că trebuie să ne retragem nu a fost primită cu încântare, însă diplomele oferite de inițiatoarea activității, prof. Alina Răileanu pentru copii, de părinți pentru profesorii implicați și de copii pentru părinți, au îndulcit finalul.
Să vă mai spunem că degustarea delicioșeniilor și savurarea ceaiurilor aromate, după ce anterior ne încântaseră privirea și ne bucuraseră simțul olfactiv, au asigurat plecarea tuturor cu încântare spre casă?
Activitatea a continuat și după finalizarea ei, copiii și profesorii din școală servind din expoziția de bunătăți, nu înainte de a-și exprima admirația pentru imaginația și munca talentaților realizatori ai exponatelor.
A doua etapă a avut loc a doua zi, pe 17 octombrie, când prof. Alina Răileanu a continuat activitatea cu alte creații deosebite, implicând elevi din cl. a XI-a A, împreună cu psihopedagog Buliga Irina, consilierul educativ al școlii.
Au fost create platouri cu bunătăți, frumos ornamentate, pentru colegii care au fost invitați la sfârșitul activității să se înfrupte din ele. După degustare, atât prof. Lăcrimioara Ciobanu, cât și colegii de clasă, aflați în postura de musafiri, au exprimat aprecieri pozitive atât în privința calității produselor servite, cât și a modului de prezentare care le-a făcut mult mai apetisante.
Entuziasmați de aprecierile colegilor, copiii și-au exprimat dorința de a mai participa o zi la acest atelier pentru a realiza și ei figurine din fructele și legumele rămase.
Și așa s-a trecut la a treia etapă, de punere în valoare a creativității în vederea realizării unei expoziții deosebite, cu produse finale de excepție, originale. Și rezultatul a fost peste așteptări, deoarece au fost alături de ambițioșii creatori o talentată mămică și diriginta clasei, prof. Valentina Butnariuc, care i-au îndemnat să îndrăznească mai mult și să-și folosească imaginația în realizarea unor creații originale. Pentru eforturile lor susținute, motivate de dorința de a realiza exponate cât mai frumoase, și pentru entuziasmul cu care s-au implicat în activitate copiii au fost răsplătiți cu diplome și au primit felicitări din partea îndrumătorilor. Expoziția lor a fost foarte apreciată de cadrele didactice și de elevii din școală care au vizitat-o ulterior.
Deși sărbătoarea este marcată pentru o zi în calendarul activităților, interesul copiilor și solicitările lor de a participa, au convins-o pe prof. Alina Răileanu, inițiatoarea acestei acțiuni, să deruleze activități pe parcursul a încă două zile. Astfel, au fost 3 zile de activități pline de culoare, în care părinții au lucrat alături de copiii lor și de profesori, căutând să fie cât mai creativi și, în același timp, să se bucure alături de aceștia și de profesori, de plăcerea lucrului realizat împreună.
Implicarea părinților în viața școlii și prin organizarea acestor activități sub forma atelierelor de lucru la care sunt invitați să lucreze alături de copiii lor, sub îndrumarea profesorilor, sunt foarte importante pentru consolidarea relațiilor familie-școală ce are un impact benefic asupra parcursului educațional al copilului.
(A consemnat prof. Mihaela Ivașcă)