Elevii botoșăneni vor avea posibilitatea de a recupera materia pierdută prin Programul „Școala după școală”. Care sunt condițiile

Elevii botoșăneni vor avea posibilitatea de a recupera materia pierdută prin Programul „Școala după școală”. Care sunt condițiile

Începând cu semestrul al II-lea al anului școlar 2021-2022, Ministerul Educației organizează și asigură desfășurarea Programului național pilot de tip „Școala după școală”, pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv.

Scopul principal al Programului național este organizarea, în școlile cu clase de învățământ primar și gimnazial, de activități remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competențelor specifice, sporirea șanselor de succes școlar și de acces la niveluri superioare de educație și diminuarea riscului de părăsire timpurie a școlii.

Vineri, 26 februarie 2021, la Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Botoșani, a avut loc videoconferința organizată de MEC cu inspectorii școlari generali și cu membrii echipelor județene de implementare a proiectului „Școala după școală”, ale cărui norme metodologice sunt precizate în OMEC 3300/2021.

„Imediat după videoconferință, am organizat o ședință cu directorii unităților de învățământ din județul Botoșani, la care am prezentat proiectul și prevederile legale, calendarul de implementare, care prevede ca până la data de 3 martie, elevii să fie informați, iar părinții să depună solicitări la unitățile de învățământ, pentru includerea copiilor în grupul țintă”, a declarat Ada Macovei, inspector școlar adjunct al IȘJ.

Oficialul a solicitat directorilor o situație a cadrelor didactice interesate să participe la programul „Școala după școală”, cu precizarea că vor fi semnate contracte de muncă timp parțial pentru învățătorii și profesorii care doresc să desfășoare activități remediale cu elevii, în perioada următoare, în limita a douăzeci de ore pe lună, pentru minim 12 elevi pe grupă (aceeași disciplină pentru același an de studiu sau mai puțin indicat, în regim mixt, dar obligatoriu prin activități față în față și nu online).

Sunt eligibili pentru a participa la Programul național pilot de tip „Școala după școală” elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunități dezavantajate economic.

Pentru participarea la Programul național de tip „Școala după școală”, elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate:

- Elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune fiabilă la internet;

- Elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;

- Elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

„Fiecare elev va fi înscris în proiect de către părinte, la școală, urmând ca, pe 4 martie, după centralizarea datelor din fiecare unitate de învățământ, la nivelul județului Botoșani să fie stabilite de către Inspectoratul Școlar județean, centrele pilot în care se va desfășura programul, de comun acord cu beneficiarii, cu cadrele didactice, cu conducerea școlilor, astfel încât să ne încadrăm în numărul de locuri care va fi alocat județului nostru și finanțării de 200 lei/elev/lună, pentru plata cadrelor didactice”, a completat Ada Macovei.

Se recomandă efectuarea orelor remediale pentru învățământul primar și gimnazial la limba română, matematică și științe, fără a fi exceptate însă și alte discipline.

„Ne dorim ca proiectul să vină în sprijinul elevilor care au întâmpinat probleme serioase de învățare în timpul pandemiei și să își atingă obiectivele ambițioase. 

Mulțumim aniticipat tutoror directorilor, cadrelor didactice și membrilor echipelor de implementare a proiectului”, a conchis oficialul IȘJ, Ada Macovei.

 

 

 

Spune-ne opinia ta