Controversa telefoanelor mobile la școală continuă. Austria a anunțat că va interzice definitiv telefoanele mobile și ceasurile inteligente în toate unitățile de învățământ, iar specialiștii cer Uniunii Europene o legislație unitară care să urmeze acest exemplu. Surprinzător, un studiu britanic arată că interdicția nu are efecte semnificative asupra stării psihologice a adolescenților. În România, elevii încearcă să fenteze regula cum pot. Au acum și câte două dispozitive în buzunar.
La o şcoală din Bucureşti, toate telefoanele mobile trebuie obligatoriu predate înainte de prima oră. Sunt depozitate într-un dulap de pe hol, iar copiii le pot recupera doar la finalul zilei.
"Dacă te simți rău, poți să îți iei telefonul din cutie și îți poți suna părintele. Mi se pare destul de corectă, pentru că dacă am fi dat un test, mulți copii sau elevi ar căuta pe telefon și nu ar mai fi corect", spune o elevă.
Conform regulamentelor, copiii nu au voie cu telefonul mobil la ore
Întrebată dacă elevii sunt prinși cu mai multe telefoane la ei, directoarea școlii a răspuns: "Bineînţeles, culmea este că părinţii știu de aşa ceva, de obicei răspunsul este "Nu am ce sa fac, nu este ok", dar îl luăm și pe al doilea. Eu înțeleg că vor să îi controleaze, dar în unitatile scolare sunt foarte bine controlati".
Conform statutului elevului, dar și a regulamentelor interne, copiii nu au voie cu telefonul mobil la ore. Ministrul Educației spune că profesorii au dreptul să confiște dispozitivele. Austria a anunțat interzicerea telefoanelor mobile, dar și a ceasurilor inteligente la școală. Ministrul de Educație de acolo le consideră "ucigașul concentrării pentru adolescenți". Și nu e singurul.
"Folosirea va fi interzisă și în timpul pauzelor dintre ore. Scopul este evitarea hărțuirii online, a bullyingului și a situațiilor care au fost tot mai întâlnite în ultimii ani", spune Ignacio Aguado vicepreşedintele comunităţii Madrid.
În Franța, 200 de școli gimnaziale vor experimenta viaţa fără smartphone.
Acum, experţii cer Comisiei Europene o legislaţie unitară pentru toate ţările UE. Pe de altă parte, un studiu al cercetătorilor de la Universitratea din Birmingham arată că nu s-a înregistrat nicio diferenţă asupra stării psihologice a adolescenților din şcolile unde sunt interzis etelefoanle faţă de cele unde nu există restricţii , scrie observatornews.ro.