În data de 29 mai 2025, în cadrul Școlii Primare Nr. 1 Cristinești, s-a desfășurat o activitate demonstrativă dedicată cercului pedagogic al educatoarelor din zonă, având ca temă centrală stimularea învățării prin joc, explorare și implicare activă. Gazda întâlnirii a fost doamna educatoare Rotaru Renata-Gabriela care a coordonat o serie de activități concepute pentru a valorifica potențialul creativ, cognitiv, afectiv și motric al copiilor și doamna educatoare Irimiciuc Paula care a acoperit partea teoretică a activității.
Activitatea a avut loc prin implicarea activă a domnului director Ciobanu Bogdan Constantin, in prezenta inspectorul școlar general, prof. Bogdan Gheorghe Suruciuc si a inspectorilor școlari de specialitate, prof. Anca Agavriloaei si prof. Gina Florentina Zală.
Sub motto-ul „Copilul învață cel mai bine atunci când este liber să exploreze, să creeze și să se exprime”, întreaga activitate a fost structurată ca un traseu educativ complex, desfășurat în preajma Zilei de 1 Iunie – o sărbătoare a copilăriei și a bucuriei de a descoperi lumea.
Activități-cheie desfășurate:
„Culori dulci pe cornet” – Centrul Arte
O activitate practico-aplicativă axată pe creativitate și motricitate fină, în care copiii au decorat cornete de înghețată folosind materiale diverse. Rezultatul a fost o galerie colorată de lucrări unice, care a încurajat exprimarea emoțională și artistică.
„Spuma curcubeului” – Centrul Științe (STEM)
Un experiment interactiv ce a implicat reacții chimice simple, în care copiii au creat spumă colorată suflând într-o soluție efervescentă. Activitatea a stimulat curiozitatea științifică, gândirea logică și colaborarea.
„Viermișorii dansatori” – Centrul Științe
Prin utilizarea șervețelelor colorate și a apei, copiii au explorat fenomene de absorbție într-un cadru ludic. Activitatea a îmbinat știința cu arta, generând entuziasm și întrebări curioase.
„Traseul zburdalnic” – Educație fizică & Matematică
Un traseu motric cu sarcini matematice a integrat mișcarea cu recunoașterea cifrelor și sortarea culorilor. Copiii au lucrat în echipe, exersând coordonarea, atenția și spiritul de colaborare.
„Picnicul cu gust de copilărie” – Activitate practică (DOS)
Această activitate practică le-a oferit copiilor oportunitatea de a-și pregăti propriile gustări (limonadă, sandwich-uri, desert) și de a participa la un picnic în aer liber, dezvoltând autonomie, deprinderi de viață practică și bucuria muncii proprii.
Concluzie
Activitățile au fost atent structurate pentru a oferi o experiență educațională completă, care a îmbinat ludicul cu învățarea activă, dezvoltarea personală și socializarea. Copiii au fost implicați în mod direct, învățând prin experimentare, cooperare și exprimare liberă. Atmosfera a fost una pozitivă, încurajatoare, în care fiecare copil a fost valorizat și susținut în demersul său de explorare.
Doamna educatoare Rotaru Renata-Gabriela a demonstrat, prin exemple concrete și metode inovatoare, cât de important este un mediu educațional flexibil, creativ și adaptat nevoilor copilului de vârstă preșcolară.
Doamna educatoare Irimiciuc Paula a sintetizat teoria și informațiile cu privire la importanța mediului educațional în procesul instructiv-educativ în educația timpurie.
Prin această activitate, domnul director Ciobanu Bogdan Constantin a reconfirmat angajamentul instituției față de promovarea excelenței în educația timpurie, susținerea inițiativelor de perfecționare a cadrelor didactice și consolidarea parteneriatului educațional în comunitatea locală.