Guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto care să nu mai poată fi atacată în justiție, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităților, astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire prin intermediul Programului Rabla, a anunțat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.
"În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate, nu au reușit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu", a spus astăzi ministrul Mediului, indicând că Guvernul se va concentra asupra înnoirii parcului auto național prin Programul Rabla.
La începutul anului, autoritățile analizau structura parcului auto, încadrând toate autovehiculele în funcție de mai multe criterii, respectiv emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea, dar nu definitivaseră încă formula de calcul al valorii taxei. Noua contribuție auto urma să fie fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea.
Noua contribuție auto urma să fie fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea.
Deși grupul nu a prezentat o variantă de calcul pentru alternativa la fosta taxă auto, a discutat mai multe variante de reformulare a legislației printr-un sistem conform cu legislația UE, dar care să atingă și obiectivele de mediu. Citeste continuarea pe Profit.ro...