Autoritatea NaÅ£ională de Reglementare în Energie a publicat un proiect de Regulament de furnizare a energiei electrice la clienÅ£ii finali prin care este vizată È™i formula de calcul al preÅ£ului, cu defalcarea componentelor, iar în cazul clienÅ£ilor vulnerabili, eÅŸalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părÅ£i.
Regulamentul prevede o perioadă de facturare lunară pentru clienÅ£i casnici ÅŸi pentru cei preluaÅ£i de către furnizorul de ultimă instanţă, conform Agerpres. Alte prevederi care sunt stabilite prin acest regulament vizează formula de calcul al preÅ£ului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor, iar în cazul clienÅ£ilor vulnerabili, eÅŸalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părÅ£i.
Proiectul de Regulament propune, de asemenea, introducerea noÅ£iunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaÅ£iilor, modului de certificare ÅŸi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru aceÅŸti clienÅ£i.
Potrivit documentului citat, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eÅŸaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puÅ£in egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura. Proiectul prevede ÅŸi actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conÅ£inute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final, introducerea ÅŸi actualizarea conÅ£inutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informaÅ£iile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea precum ÅŸi detalierea ÅŸi actualizarea modalităţilor de soluÅ£ionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea.
„Clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluÅ£ionarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată ÅŸi să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare”, subliniază ANRE, conform Digi24.
Potrivit Autorităţii, proiectul de Ordin pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienÅ£ii finali (Proiect de Regulament), supus consultării publice, stabileÅŸte cadrul de reglementare pentru desfăşurarea activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienÅ£ilor finali. Prevederile regulamentului se aplică atât clienÅ£ilor finali, cât ÅŸi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuÅ£ie a energiei electrice ÅŸi operatorului de transport ÅŸi de sistem.
