Ordin ANAF: ​​O parte din contribuabilii mijlocii vor fi transferați din această lună la administrațiile financiare județene

O parte din contribuabilii mijlocii vor fi transferaÈ›i începând chiar din această lună din administrarea DirecÈ›iilor generale ale contribuabililor mijlocii la administraÈ›iile financiare judeÈ›ene sau de sector, potrivit unui Ordin publicat marÈ›i în Monitorul Oficial. 

Documentul se aplică din data de 6 noiembrie 2018, adică data publicării în Monitorul Oficial. Acest lucru presupune faptul că listele vor fi publicate pe site-ul ANAF, pentru a se cunoaÈ™te la ce unitate fiscală este arondat un contribuabil.

 

VEZI AICI ORDINUL ANAF

Sindicatele care îi reprezintă pe angajaÈ›ii Fiscului atrag atenÈ›ia că transferul administrării contribuabililor mijlocii de la direcÈ›iile regionale la administraÈ›iile judeÈ›ene ale ANAF va cauza probleme serioase de personal. În prezent, aceste firme sunt administrate pentru o întreagă regiune (mai multe judeÈ›e) de la sediul unei direcÈ›ii regionale, din PloieÈ™ti, TimiÈ™, Cluj, IaÈ™i (care cuprinde judeÈ›ele Bacău, BotoÈ™ani, IaÈ™i, NeamÈ›, Suceava, Vaslui), BraÈ™ov, Craiova, GalaÈ›i, în timp ce BucureÈ™ti are o situaÈ›ie specială.

"Proiectul de act normativ era obligatoriu de elaborat ca urmare a modificării Codului de procedură fiscală. Prin acesta se încearcă îndreptarea unor erori din trecut dar vor fi create altele acum prin lipsa personalului necesar. De asemenea, trebuiau aprobate È™i alte măsuri organizatorice, cum este cazul înființării unor servicii judeÈ›ene de antifraudă fiscală È™i constituirea unei structuri unitare în cadrul aparatului propriu al ANAF, formată din toate unitățile vamale din cadrul Fiscului, respectiv DirecÈ›ia Generală a Vămilor, direcÈ›iile regionale vamale È™i birourile de interior si frontieră", a declarat, contactat de Profit.ro, Voinea Negoiță, vicepreÈ™edinte al sindicatului ProLex.

Personalul actual responsabil de contribuabilii mijlocii ar urma să fie preluat pe noile posturi, înfiinÈ›ate la judeÈ›e, însă cel mai probabil aceÈ™ti oameni vor opta pentru posturi neocupate ale ANAF în oraÈ™ele în care îÈ™i desfășoară È™i în prezent activitatea, mai scrie Profit.ro. În acest context, administraÈ›iile judeÈ›ene ar trebui să-È™i rezolve deficitul de oameni pe noile posturi prin transfer de la alte structuri tot din judeÈ› ale Fiscului, însă sindicatele afirmă că multe servicii din structura ANAF au deja lipsă de personal, deci nu ar avea personal de realocat.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Atenție! ITM face un anunț important pentru angajatorii botoșăneni!

Thursday, 18 September 2025

Pentru a veni în sprijinul angajatorilor care întâmpină dificultăți în procesul de migrare, ITM vă face cunoscut faptul că termenul de înscriere în Reges-Onlin...

PS Nichifor Botoșăneanul va sfinți o biserică din Botoșani!

Thursday, 18 September 2025

La finalul săptămânii viitoare, PresfinÈ›itul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop – Vicar al Arhiepiscopiei IaÈ™ilor va fi prezent în judeÈ›ul BotoÈ™ani. PS Nichifor BotoÈ...

De ce femeile din Vaslui sau Botoșani câștigă mai bine decât bărbații!

Thursday, 18 September 2025

Salariile ieÈ™enilor au trecut în 2024 de pragul simbolic de o mie de euro net pe lună, însă diferenÈ›ele dintre sectoare sunt uriaÈ™e. În timp ce angajaÈ›ii din IT È™i comunicaÈ›i...