Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi a găzduit târgul de promovare a afacerilor înfiinţate de studenţi. Este vorba despre tinerii care au aplicat în cadrul proiectului „Educaţia juridică şi antreprenorială – cheia succesului în afaceri! (IUS SMART)”.
Câteva dintre afacerile finanţate cu fonduri europene din cadrul proiectului şi-au expus produsele, iar tinerii antreprenori şi-au pregătit şi adaptat ofertele astfel încât să stârnească interesul posibililor clienţi din rândul profesorilor şi al studenţilor, fie că e vorba de consiliere psihologică, educaţie medicală, produse şi servicii de optică, de pielărie sau servicii auto, potrivit Ziarul de Iași. Cu acest prilej, tinerii antreprenori şi-au exersat discursul de promovare a produselor.
”La concurenţă cu China”
Un stand colorat, cu genţi bine cusute din piele moale. Așa arăta Luna Di Pieli, după cum şi-a numit businessul botoşăneanca Medeea Chisăliţă.
Ea spune că foloseşte “doar piele naturală italiană de la tăbăcării cu multiple certificări ecologice, iar minimum 80% din procesul de producţie este realizat manual”.
Genţile, cu preţuri de până la 600 de lei, port-carduri, port tabac, port-ID sunt câteva dintre produsele aduse la târg de Luna Di Pieli.
Nu se vând, a mărturisit Medeea Chisăliţă, în ciuda atenţiei pentru produsele responsabil manufacturate, a materialelor de promovare elegante şi a unui show-room frumos şi spaţios în Botoşani.
“Într-un an, abia dacă s-au oprit câţiva clienţi acolo. Suntem la concurenţă cu China”, spune Medeea.
Tatăl ei octogenar o ajută în atelier, la fabricarea produselor de piele. Şi, probabil, cu el va rămâne în afacere, după expirarea perioadei de monitorizare a proiectelor, când va renunţa la angajaţi şi îşi va regândi businessul.