O anchetă de presă pornită în urmă cu mai mulți ani, a ajuns în aceste zile să aibă recunoaștere oficială din partea reprezentanților statului român.
Vorbim de “dublul standard” al produselor alimentare de pe rafturile hipermarketurilor și magazinelor din România, în fond, produse făcute de același producător, cu aceeași etichetă și același preț, dar care pentru țările din Europa Centrală și de Vest au o calitate, în timp ce pentru România, calitatea este cu mult mai îndoielnică!
În urma investigaţiilor realizate de inspectorii alimentari din România a reieșit că 22,78% dintre produsele verificate în țara noastră au conţinut diferit faţă de cele din Occident. Și au același preț.
Studiul a fost prezentat de Paul Anghel, directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
“Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european, unde au fost analizate 128 de produse. Dintre acestea au fost găsite în România produse identice de la acelaşi producător, dar unele dintre ele, veţi vedea, cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingrediente sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametri rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la un număr de 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate", a explicat Anghel.
Iată și câteva exemple alese dintr-un șir mai lung de inadvertențe. Alunele din ciocolata Milka reprezintă doar 17%, faţă de conţinutul produselor din aceeaşi gamă din Italia, care are 22% alune. Băuturile Fanta conţin 5% suc de portocale în România, pe când cele din Franţa și Italia conțin 10%. Aceeaşi situaţie este şi în cazul băuturile Freeway, care conţin 3% suc de portocale în România, iar în Italia, 20%, a dat ca exemple, Paul Anghel, directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.