Naveta cu trenul la Botoșani: Mersul cadențat ar putea fi stabilit de o asociere româno–franceză!

Proiectul vizează introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România. Naveta cu trenul va fi un indicator pentru cererea de mobilitate a populației.

După analizarea propunerilor tehnice și financiare ale celor trei asocieri participante și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a validat rezultatul, transmite marți ARF. 

Astfel, a fost desemnată câștigătoare asocierea TTL PLANNING SRL (România) – SYSTRA SA (Franța).

Semnarea contractului se va realiza după expirarea termenului legal de depunere a eventualelor contestații, precum și după soluționarea acestora, în cazul în care vor fi depuse în cadrul procedurii de atribuire.

 

ARF amintește că această achiziție este parte a proiectului „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România” (cod SMIS 311109), cofinanțată de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul Programului Transport (PT) 2021–2027.

Scopul principal al proiectului, derulat în baza contractului de finanțare nr.64/2024, este elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pentru adaptarea ofertei feroviare la cererea reală de mobilitate.

Orașele vizate includ: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria și Miercurea Ciuc.

Proiectul vizează introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România – printre care și Botoșani – printr-o abordare integrată a transportului de navetă (distanțe scurte) cu cel de distanțe medii și lungi. Această abordare contribuie, totodată, la definirea clară a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național.

În acest sens, proiectul sprijină stabilirea obligației de serviciu public pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042, contribuind astfel la creșterea atractivității, eficienței și predictibilității serviciilor feroviare oferite populației.

Mersul cadențat va reflecta cererea de mobilitate a populației din toți polii de dezvoltare urbană și din municipiile reședință de județ, care nu se regăsesc în aceste categorii, printr-o frecvență adecvată a trenurilor, asigurată pentru minimum 10 ani, cu beneficii majore în ceea ce privește creșterea atractivității transportului public, reducerea emisiilor poluante, îmbunătățirea accesibilității și susținerea mobilității durabile la nivel național, spun cei de la ARF, potrivit economica.net.

Valoarea totală a proiectului este de 18,98 milioane de lei (fără TVA), din care 13,55 milioane de lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR. Perioada de implementare este de 24 luni.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Burse școlare 2025-2026. Daniel David a anunțat cât vor primi, de fapt, elevii de gimnaziu și de liceu!

Tuesday, 29 July 2025

După luni de așteptare cu sufletul la gură, elevii din România au aflat, în sfârșit, ce burse școlare vor încasa în anul 2025-2026. Daniel David, noul ministru al Ed...

Cum arată jaful de la Romsilva: premii de 25 de milioane la pierderi de 70 de milioane. Angajații, notaţi cu "foarte bine"

Tuesday, 29 July 2025

Haos financiar la Romsilva: pierderi uriașe, prime nejustificate și suspiciuni de corupție. Corpul de Control al Ministerului Mediului a descoperit nereguli grave în activitatea companiei, ia...

CSM acuză Guvernul în privința pensiilor magistraților: „Un atac direct la independența justiției”

Tuesday, 29 July 2025

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a criticat vehement, marți, măsurile anunțate de premierul României privind schimbările din sistemul de pensionare al magistraților. Într-...