Naveta cu trenul la Botoșani: Mersul cadențat ar putea fi stabilit de o asociere româno–franceză!

Proiectul vizează introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România. Naveta cu trenul va fi un indicator pentru cererea de mobilitate a populației.

După analizarea propunerilor tehnice și financiare ale celor trei asocieri participante și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a validat rezultatul, transmite marți ARF. 

Astfel, a fost desemnată câștigătoare asocierea TTL PLANNING SRL (România) – SYSTRA SA (Franța).

Semnarea contractului se va realiza după expirarea termenului legal de depunere a eventualelor contestații, precum și după soluționarea acestora, în cazul în care vor fi depuse în cadrul procedurii de atribuire.

 

ARF amintește că această achiziție este parte a proiectului „Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România” (cod SMIS 311109), cofinanțată de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul Programului Transport (PT) 2021–2027.

Scopul principal al proiectului, derulat în baza contractului de finanțare nr.64/2024, este elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pentru adaptarea ofertei feroviare la cererea reală de mobilitate.

Orașele vizate includ: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria și Miercurea Ciuc.

Proiectul vizează introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România – printre care și Botoșani – printr-o abordare integrată a transportului de navetă (distanțe scurte) cu cel de distanțe medii și lungi. Această abordare contribuie, totodată, la definirea clară a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național.

În acest sens, proiectul sprijină stabilirea obligației de serviciu public pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042, contribuind astfel la creșterea atractivității, eficienței și predictibilității serviciilor feroviare oferite populației.

Mersul cadențat va reflecta cererea de mobilitate a populației din toți polii de dezvoltare urbană și din municipiile reședință de județ, care nu se regăsesc în aceste categorii, printr-o frecvență adecvată a trenurilor, asigurată pentru minimum 10 ani, cu beneficii majore în ceea ce privește creșterea atractivității transportului public, reducerea emisiilor poluante, îmbunătățirea accesibilității și susținerea mobilității durabile la nivel național, spun cei de la ARF, potrivit economica.net.

Valoarea totală a proiectului este de 18,98 milioane de lei (fără TVA), din care 13,55 milioane de lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR. Perioada de implementare este de 24 luni.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

”Vreau să te fac să înţelegi: nu te mai zbuciuma atâta. Exemplul meu nenorocit să-ţi fie de învăţătură!”

astăzi, 12:04

Uneori, vocea unei studente răsună mai puternic decât ecoul a sute de amfiteatre, ne atenționează un medic al zilelor noastre, care ne îndeamnă (și) în acest fel să înț...

Șefa UPU Botoșani, despre muncitorul care a căzut de pe schelă în bucătăria Spitalului Mavromati!

astăzi, 11:45

Nenorocirea s-a petrecut chiar în incinta Spitalului Judeţean de Urgenţă "Mavromati" Botoşani. În timpul unor lucrări de reabilitare la bucătăria unităţii medicale, un...

Botoșănean grăbit să treacă, în timp ce bariera de cale ferată cobora, a fost izbit în plin de un BMW!

astăzi, 11:30

Un șofer a provocat un accident rutier după o trecere la nivel cu calea ferată dintre Rădăuți și Dornești, ieșind pe drumul național fără a se asigura, în fața unui autoturism BMW. ...