Paladiul, care nu a mai fost tranzacţionat la un preţ superior celui al aurului de 16 ani, a crescut pentru că este folosit din ce în ce mai mult în dispozitivele anti-poluare ale automobilelor, pe măsură ce consumatorii trec de la maşini pe motorină către cele pe benzină, care utilizează mai mult paladiu în catalizatori, relatează Mediafax, citând Blommberg.
Paladiul cu livrare imediată a crescut cu 1,9%, la un maxim de 1.255,83 dolari pe uncie şi a se tranzacţiona cu 1.245,67 dolari la mijlocul zilei la Londra. Preţul spot al aurului a fost cu 0,1% mai mic, la 1.237,34 dolari/uncie.
Deficitul de paladiu va creşte până la aproximativ 1,4 milioane de uncii în 2019, peste minusul de 1,2 milioane de uncii în acest an, potrivit Metals Focus Ltd. din Londra. Experţii spun că aprovizionarea va rămâne în general stabilă în 2019, dar cererea va fi tot mai mare în sectorul auto.
China a făcut stocuri considerabile de paladiu în acest an, acumularea putând încetini din cauza recentei creşteri de preţ.
În 2001 paladiul se tranzacţiona cu circa 1.000 de dolari uncia, în timp ce aurul era cotat sub 500 de dolari uncia. În 2002 – 2003 preţul paladiului a coborât sub cel al aurului, până în prezent.