Peste 11.000 de automobile Ford Ecosport au ieşit pe poarta uzinei din Craiova în ianuarie, în cea mai bună lună înregistrată vreodată până acum, depăşind cu mult producţia din erele Oltcit şi Daewoo. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în prima lună din an creşterea a fost de peste 200% faţă de perioada similară a anului trecut, când în producţie era vechiul B-Max.
Volumul de producţie de la Craiova evidenţiază o cadenţă medie de peste 500 de maşini, cadenţă care a început luna ianuarie la 500 şi a încheiat-o la 600. Mai mult, atât în ianuarie cât şi în februarie uzina a produs inclusiv în weekend pentru a face faţă comenzilor.
Dacă Ford va menţine cadenţa de producţie până la sfârşitul anului, la Craiova se vor produce în acest an cel puţin 130.000 de maşini, în valoare de 2 miliarde de euro. Dacă la această valoare se adaugă şi motoarele produse, Ford ar putea încheia anul ca cel de-al doilea mare exportator al României după Dacia.
În primele patru luni de producţie Ecosport a ajuns la un total de 20.000 de maşini, cele mai multe fiind asamblate în ianuarie.
Ford Ecosport a fost al doilea în ierarhia automobilelor produse local după cadenţa din ianuarie. Pe primul loc a fost noul Duster, cu aproape 18.000 de unităţi.
În total, cei doi, Dacia şi Ford, cu cele cinci modele, au posibilitatea ca în 2018 să se apropie de pragul de 500.000 de maşini asamblate, dintre care 350.000 să fie asamblate la Mioveni, iar 130.000 la Craiova.
Cu acest volum România ar putea depăşi ţări precum Ungaria sau Malaiezia şi s-ar apropia de Polonia, însă ar rămăne în continuare în urma Cehiei sau Slovaciei care datorită infrastructurii, puterii logistice, amplasării în Europa Centrală nu numai că au atins pragul de un milion de maşini asamblate anual, ci l-au şi depăşit cu mult. În plus, în timp ce Ford Ecosport este în prezent cel mai complex automobil asamblat local, Slovacia se poate lăuda cu Porsche Cayenne, unul dintre cele mai performante şi sofisticate automobile produse vreodată şi unul care trebuie să respecte şi chiar să depăşească standardele germane de calitate.