Afirmația îi aparține Roxanei Capătă, Managing Director Ford România. Infrastructura (lipsa unei rețele de autostrăzi și căi ferate) pune presiune pe întreaga economie și nu afectează doar fabricile auto Dacia-Renault și Ford a spus, joi, la București, reprezentanta producătorului auto în cadrul unei discuții despre industria automotive din România.
”Infrastructura pune o presiune pe întreaga economie. Nu este vorba doar despre fabrica de la Craiova sau de la Pitești sau de ceea ce se întâmplă în industria auto. În ultimii 2-3 ani vedem o deteriorare a timpilor de transport. Nu vorbesc doar despre ruta Craiova-Constanța, ci despre toate compound-urile naționale care afectează brandurile auto. (…) Partea de infrastructură, autostrăzile… afectează toate colțurile georgrafice ale României. Dacă trebuie să transportăm mașini către clienții noștri din Botoșani sau Iași este cea mai nesigură rută ca predictibilitate și timp pe partea de est a României. Toată infrastructura națională afectează de la micro la macro tot fluxul operațional al industriei auto de la distribuția de piese auto, transportul mașinilor etc.”, a explicat Roxana Capătă.
Potrivit datelor oficiale ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România), în 2022, Dacia și Ford au produs 509 000 autovehicule, o producție record.
Potrivit Economedia, în funcție de decizia CAB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, în 2025-2026 ar putea fi deschisă integral prima autostradă care face unirea provinciilor, A 7 Ploiești-Pașcani, iar pentru prima autostradă care să treacă și Carpații, mai devreme de 2028 nu se estimează finalizarea loturilor de munte 2 și 3 (67 km.) pe A 1 Sibiu-Pitești), loturile Mapa și WeBuild. De la Craiova către A 1 și Lugoj doar 3 din cele 4 contracte pentru Studiul de Fezabilitate ale Autostrăzii Sudului Craiova-Filiași-Lugoj au fost semnate.