De la 1 ianuarie, în domeniul construcțiilor avem un minim brut de 3.000 lei

De la 1 ianuarie 2019, angajații din domeniul construcțiilor vor avea cel mai mare salariu minim brut, conform legii, din România. Mai exact, este vorba de un salariu minim brut diferențiat de 3.000 de lei, valabil în perioada 2019 - 2028.
 
Conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2018, apărută sâmbătă în Monitorul Oficial, angajații din domeniul construcțiilor vor beneficia de un salariu minim brut diferențiat de 3.000 de lei. Măsura este valabilă între 1 ianuarie 2019 și 31 decembrie 2028.
 
Aceeași ordonanță prevede, de asemenea, exact care vor fi domeniile specifice unde se va aplica un astfel de salariu diferențiat. Este vorba de activitatea de construcții definită la codul CAEN 41.42.43 - secțiunea F - Construcții și de domeniile de producere a materialelor de construcții, definite de următoarele coduri CAEN:
 
2312 - Prelucrarea și fasonarea sticlei plate;
2331 - Fabricarea plăcilor și dalelor din ceramic;
2332 - Fabricarea cărămizilor, țiglelor și altor produse pentru construcții din argilă arsă;
2361 - Fabricarea produselor din beton pentru construcții;
2362 - Fabricarea produselor din ipsos pentru construcții;
2363 - Fabricarea betonului;
2364 - Fabricarea mortarului;
2369 - Fabricarea altor articole din beton, ciment și ipsos;
2370 - Tăierea, fasonarea și finisarea pietrei;
2223 - Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcții;
1623 - Fabricarea altor elemente de dulgherie și tâmplărie pentru construcții;
2512 - Fabricarea de uși și ferestre din metal;
2511 - Fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice;
0811 - Extracția pietrei ornamentale și a pietrei pentru construcții, extracția pietrei calcaroase, ghipsului, cretei și a ardeziei;
0812 - Extracția pietrișului și nisipului;
711 - Activități de arhitectură, inginerie și servicii de consultanță tehnică.
 
Acest salariu minim diferențiat, în domeniul construcțiilor, se va aplica până la 31 decembrie 2028. Însă probabil că va fi majorat de câteva ori în această perioadă de zece ani. 
 
Inițial, Guvernul voia să introducă în Codul muncii posibilitatea stabilirii unui salariu minim diferențiat în funcție de domenii de activitate și apoi să dea o HG pentru a stabili valoarea de 3.000 de lei brut. Astfel, în final, s-a optat pentru stabilirea directă prin OUG a cuantumului salariului minim diferențiat pentru construcții, astfel că nu va mai fi modificat Codul muncii.

Avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Miracol medical la Iași: Un băiețel de nici 9 kilograme la doi ani a primit o nouă șansă la viață!

Sunday, 8 November 2026

Doi copii salvați, două familii care au primit speranță și o echipă de medici care a demonstrat că în România se poate face medicină de performanță la nivel mondial! La Spital...

Rezultate internaționale obținute de sportivii botoșăneni la Cupa Ambasadorului Republicii Coreei de Sud!

Sunday, 8 November 2026

În data de 07 noiembrie 2026, un lot de 8 sportivi însoțiți de 2 antrenori reprezentând Brilliant Taekwondo Sporting Club și Clubul Sportiv Botoșani, au participat în sala ...

Când începe Postul Crăciunului în 2026. În ce zile este dezlegare la pește și cât durează

Sunday, 8 November 2026

Postul Crăciunului este una dintre cele mai importante perioade de pregătire spirituală pentru credincioșii ortodocși, înainte de sărbătoarea Nașterii Domnului. În 2026, acesta ...