Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image și MidEuropa, fondul de investiții care controlează Profi Rom Food, vor încheia tranzacția ce vizează lanțul de 1.751 de magazine Profi (inclusiv în Botoșani) la începutul lunii ianuarie 2025.
Anunțul vine în contextul în care Consiliul Concurenței a anunțat că și-a dat acordul asupra vânzării. Brandul Profi va fi păstrat.
Achiziția, spune retailerul olandezo-belgian Ahold Delhaize, îi va completa și va extinde amprenta în România atât în zonele urbane, cât și cele rurale.
În momentul de față, Ahold operează sub brandul Mega Image 977 de magazine, predominant în zonele urbane, în timp ce Profi are 1.751 de magazine în țară și vânzări de 2,7 miliarde de euro în cele douăsprezece luni care s-au încheiat în iunie 2024.
Compania și-a asumat față de Consiliul Concurenței că va ceda concurenților săi 87 de magazine și spune că nu le va întrerupe activitatea și că va asigura protecția personalului.
De asemenea, Ahold Delhaize și-a asumat și alte angajamente pentru a răspunde preocupărilor exprimate de Consiliul Concurenței din România legate de această tranzacție, cu scopul de a asigura stabilitatea și predictibilitatea pe piața românească de retail, în special în ceea ce privește partenerii comerciali ai celor două rețele (Mega Image și Profi).
„Sunt încântat de această confirmare din partea autorităților de reglementare și așteptăm cu nerăbdare să primim echipa Profi în familia noastră de mari branduri locale, începând de la finalizarea tranzacției. România este o piață atractivă care se confruntă cu o creștere continuă a averii publice și a puterii de cumpărare, determinată de fundamente economice puternice. Echipele noastre sunt pregătite pentru următorii pași, cu scopul unei tranziții ușoare pentru echipa Profi”, a declarat Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia, potrivit Economica.net.
Brandul Profi rămâne
Din declarațiile Ahold și Profi reiese că retailerul olandezo-belgian va păstra brandul Profi pe plan local, aceasta nefiind o decizie unică pentru grup, dar una inedită pentru piața locală. Toate tranzacțiile din ultimii ani ce au vizat piața de retail alimentar au presupus dispariția unor branduri ca de exemplu Cora, care s-a transformat în Carrefour.
Totodată, potrivit Profi, compania va contribui în grupul Ahold Delhaize cu legăturile sale cu comunitățile locale de producători și clienți, precum și cu realizările sale digitale. „Suntem bucuroși că viziunea și munca dedicată a puternicei noastre echipe au ridicat rețeaua Profi la un standard înalt, care o califică drept un activ atractiv pentru achiziție de către una dintre cele mai puternice rețele de retail din lume”, a declarat Gaetan Pacton, CEO Profi Rom Food.