Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România, potrivit publicației franceze L'Informe.
Carrefour a angajat o bancă de investiții pentru a evalua apetitul cumpărătorilor, într-un moment în care dorește, de asemenea, să se retragă din Argentina și Polonia, scrie publicața franceză L’Informe.
Luna trecută, presa franceză relata și că retailerul Carrefour ar fi început tratativele pentru vânzarea celor 800 de magazine pe care le operează în Polonia.
În prima parte a anului retailerul francez a anunțat vânzarea a aproape 1.200 de magazine din Italia către producătorul de alimente şi băuturi NewPrinces, pentru 4,2 miliarde de dolari.
Amintim că în luna februarie a acestui an, cu ocazia publicării raportului anual, grupul condus de Alexandre Bompard a anunțat lansarea unei „revizuiri a portofoliului său de active”.
Economica.net a relatat că mai multe surse din piață indică un exit al Carrefour și din România, unde operează 450 de magazine, în 113 orașe din țară și unde a generat în prima jumătate a anului vânzări de 1,5 miliarde de euro, superioare celor din Polonia.
Vânzările grupului Carrefour în România au ajuns în prima jumătate a acestui an la 1,5 miliarde de euro, din care 772 de milioane de euro în trimestrul al doilea, fiind în continuare pe un trend ascendent, potrivit datelor financiare consultate de Economica.
Raportat la anul trecut, retailerul a marcat o creștere like for like de 2,7% (plus 3,1% organic), la semestru, în timp ce în trimestrul al doilea majorarea a fost tot de 2,7% like for like și de 2,6% organic.
Piața locală a înregistrat astfel cea mai mare creștere semestrială din Europa în condițiile în care vânzările din Spania au crescut cu 2,2% like for like, în Franța cu 0,2%, iar cele din Belgia s-au majorat cu 0,4%.
În schimb, Carrefour și-a diminuat vânzările în Polonia (minus 1,1%) și Italia (minus 0,1%).
Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
