Câte documente sunt înregistrate anual în instituția dumneavoastră? Cât de des se depășește termenul de răspuns al unei sesizări a cetățenilor sau de eliberare a unei cereri? De câți angajați ar mai fi nevoie în organizație pentru a putea ajunge la un flux de lucru rapid și eficient?
Peste 700 de primării din toate județele țării și-au eficientizat procesele de lucru și au redus semnificativ birocrația în ultimii 6 ani, utilizând soluția Regista. Cei interesați sunt invitați să discute cu echipa noastră în cadrul Caravanei Regista, prezentă în județul Botoșani în luna iunie.
Regista automatizează activitatea din instituțiile publice, facilitând atât o comunicare optimă între compartimente, cât și între funcționari și cetățeni, pentru o rezolvare rapidă și mult mai organizată a solicitărilor primite. Pentru a sprijini şi accelera procesul de digitalizare în special în contextul actual, oferim autorităților locale posibilitatea de a testa gratuit aplicația Regista.
Prin modulele de registratură electronică și managementul documentelor, Regista asigură evidența registrului de intrări și ieșiri al organizației, gestionarea fluxului de lucru și verificarea stadiului de rezolvare a sarcinilor, într-un mod rapid și eficient.
Regista este prima aplicație care respectă Codul administrativ și care facilitează comunicarea online dintre cetățeni și instituțiile publice prin portalul public e-Guvernare. Prin acesta, este acoperită o paletă largă de nevoi, precum consultarea documentelor publice, trimiterea de cereri online, depunerea de sesizări, programări online și efectuarea de plăți.
În contextul în care prin OUG 38/2020, toate autoritățile și instituțiile publice trebuie să pună la dispoziția cetățenilor portaluri online în vederea primirii documentelor electronice, Regista dispune de modulul Formulare electronice. Acesta permite completarea și trimiterea online a cererilor necesare pentru eliberarea de certificate, autorizații și alte documente precum certificatul de atestare fiscală, adeverința de rol agricol. Odată cu rezolvarea cererii, documentul emis se trimite pe e-mailul solicitantului.
Totodată, aplicația permite integrarea secțiunii Monitorul Oficial Local pe website-urile primăriilor, prin care se publică automat documentele și informările publice, fără a fi necesare activități suplimentare în panoul de administrare a website-ului, reducând astfel considerabil timpul alocat acestei activități.
Optând pentru registratura online, cetățenii au posibilitatea să verifice de acasă sau de la birou starea cererilor depuse, ceea ce scade semnificativ numărul cozilor formate la ghișeele instituțiilor. Tot prin intermediul portalului, se pot trimite online sesizări pentru o gamă largă de aspecte identificate de către cetățeni, ce țin de viața de zi cu zi a localității, precum: parcări neregulamentare, semnalizare rutieră, transport public, iluminat. Aceste sesizări pot fi adăugate punctual pe harta publică interactivă a orașului, pentru o localizare exactă. De asemenea, cetățenii se pot programa pentru oficializarea căsătoriei la Starea Civilă, înscrierea în audiență la primar sau pentru depunerea documentelor necesare pentru eliberarea actelor de identitate.
„Când am aflat despre toate funcționalitățile aplicației Regista, am spus că cetățenii noștri au nevoie de astfel de module online. Portalul public e-Guvernare ne oferă o gamă largă de servicii publice online, de care atât cetățenii, cât și funcționarii sunt foarte mulțumiți. O mare parte dintre activitățile zilnice din cadrul primăriei sunt acum rezolvate mult mai rapid, iar birocrația s-a redus semnificativ.
Am activat recent și modulul pentru Plăți online și ne așteptăm ca banii să ajungă mai repede la bugetul local, pentru a-i putea investi în comunitate.
Ne bucurăm că am luat decizia de a utiliza Regista! Am redus birocrația, am digitalizat serviciile publice, iar cetățenii sunt foarte mulțumiți că pot beneficia de aceste facilități!”, a declarat Gheorghiu Angel, Primarul orașului Bucecea.
Recent, echipa Regista a lansat o nouă funcționalitate în cadrul aplicației: Contul contribuabilului, prin care cetățenii își pot crea un cont și completa datele o singură dată pentru ca apoi să poată trimită rapid cererile către primăria lor, ori de câte ori au nevoie. Totodată, în contul propriu vor putea vizualiza întregul istoric al solicitărilor către instituție, precum formularele electronice, sesizări, programări, dar și cel al plăților efectuate.
De curând, cetățenii își pot plăti online direct și rapid către primărie taxele locale, dar și amenzile, prin modulul Plăți online dezvoltat în portalul public e-Guvernare al aplicației Regista, evitând frecvența deplasărilor și a aglomerației. Plățile pot fi efectuate din contul cetățeanului și oferă un flux continuu în achitarea taxelor către instituție. Acestea pot fi achitate de oriunde, cu acces securizat la platformă. De cealaltă parte, prin punerea la dispoziția contribuabililor noua opțiune de plată online, primăriile și instituțiile publice au la îndemână o modalitate eficientă de a crește încasările la bugetul local sau al instituției.
Începând din luna ianuarie, portalul de e-Guvernare Regista este disponibil în limbile minorităților naționale: maghiară, germană, rusă și sârbă. De asemenea, a fost dezvoltată și o versiune în limba engleză, pentru a ușura accesul expaților la informațiile de interes public și la serviciile oferite de primăria lor.
Aplicația este dezvoltată de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală. Zitec este una dintre puţinele companii româneşti recunoscută oficial ca Partener Gold Microsoft și este certificată conform standardelor ISO27001:2013 și ISO 9001:2015 pentru Sistemul de management al calității.
Pentru a afla mai multe informații despre funcționalitățile aplicației și cum poate îmbunătăți Regista activitatea instituției publice sau a companiei din care faci parte, scrie-ne pe adresa contact@regista.ro sau intră pe https://regista.ro/#solicita-demo și solicită un demo gratuit.