Municipalitatea de la Botoșani ia în calcul inclusiv varianta renunțării la finanțarea europeană pentru achiziția de tramvaie în municipiu, deoarece contribuția primăriei este foarte mare, iar în următorii ani nu se va mai realiza nimic în municipiu dacă se pune în aplicare acest proiect.
În aceste condiții, Botoșaniul ar putea rămâne doar cu autobuzele electrice pentru transportul în comun, o soluție care ar permite o mai bună întreținere străzilor de pe principalele artere.
Ieri a fost termenul limită de depunerea ofertelor pentru atribuirea contractelor de execuție a lucrărilor de reabilitare, modernizare și extinderea celor două căi de rulare din municipiul Botoșani. Au fost depuse câte două oferte pentru cele două trasee, aceste oferte depășind cu mult valoarea estimată.
Pentru „Reabilitare cale de rulare traseu 101”, valoarea estimată este de 74.533.384,23 lei fără TVA.
Comisia desemnată din cadrul Primăriei Municipiului Botoșani urmează ca în perioada imediat următoare să evalueze ofertele depuse din punct de vedere tehnic și ulterior, să declanșeze rundele de negocieri cu ofertanții cu privire la prețul ofertat. Proiectul ar trebui finalizat până în decembrie 2023 iar șansele ca el să fie implementat scad de la o lună la alta.
Primarul Cosmin Andrei a recunoscut că ia în calcul inclusiv varianta renunțării la finanțarea europeană deoarece contribuția primăriei este foarte mare iar în următorii ani nu se va mai realiza nimic în municipiu.
“Îmi doresc foarte mult să implementăm acest proiect, vreau să negociem cu aceste firme iar dacă rezultatul nu este unul mulțumitor renunțăm la finanțarea europeană. Riscăm să returnăm banii europeni. Trebuie o discuție foarte serioasă, inclusiv cu graficul de lucrări, cu posibilitățile acestor firme de a finaliza până în decembrie 2023. Așteptăm următorul exercițiu financiar, pentru a putea depune același proiect sau altul. Pe următorul exercițiu financiar avem posibilitatea să aducem la Botoșani autobuze electrice.”, a spus Cosmin Andrei.