La finalul ședinței ordinare a Consiliului Județean Botoșani pentru luna august, Valeriu Iftime, șeful județului, a „rămas dator” cu un răspuns pentru un consilier județean.
Cristi Nistor, consilier județean din partea Partidului Social Democrat (PSD) – Filiala Botoșani, i-a solicitat lui Valeriu Iftime, într-o ședință anterioară, noi informații despre Drumul Expres Botoșani – Suceava.
Astfel, Valeriu Iftime s-a declarat, inițial, nelămurit și nemulțumit de faptul că Botoșaniul nu este lider în acest proiect. A primit și explicații: „Șefa de proiectare de la CNAIR mi-a spus că nu s-a vrut la momentul respectiv ca Botoșaniul să își asume acest proiect.”
Șeful de la județ arată că proiectul se intitulează Drumul Expres Botoșani – Aeroportul Salcea, și nicidecum Botoșani – Suceava.
„Prima mea întrebare a fost că de ce nu suntem noi lider de asociere. Că denumirea oficială nu este Botoșani – Suceava, este de la Botoșani la aeroportul Salcea”, a precizat Valeriu Iftime, președintele Consiliului Județean Botoșani.
Drumul Expres care leagă cele două județe reprezintă un proiect important, deoarece face legătura și cu Autostrada A7. Deși în noiembrie s-ar finaliza studiul de fezabilitate, Valeriu Iftime arată că abia în august 2026 s-ar putea lucra pentru obținerea unei finanțări.
Cât despre A7, autostrada are finanțare doar până la Pașcani, de la Pașcani la Suceava nu mai este finanțată.
„În opinia mea, abia anul viitor am putea să muncim pentru obținerea unei finanțări pentru acest drum. Acum avem doar pentru proiectare. În momentul ăsta este finanțată A7 până la Pașcani. Suceava nu este finanțată în momentul de față. În fondul de coeziune trebuie să prindem obligatoriu legătura Pașcani – Suceava, prin legătura Pașcani – Botoșani. Să legăm cele două orașe de Nord la A7”, susține Valeriu Iftime.
Drumul expres A7 – Suceava – Botoșani va traversa localitățile Salcea, Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești. Proiectul are o lungime de 19,8 km, iar lățimea părții carosabile va fi de 22,5 m, cu patru benzi de circulație, câte două pe sens, incluzând o zonă mediană amenajată pentru dezvoltarea ulterioară la nivel de autostradă.
Proiectul include și construcția a opt poduri și trei noduri rutiere, la intersecțiile cu A7, la Huțani și la intersecția cu centura municipiului Botoșani, precum și spații de servicii pe fiecare sens de circulație.
Proiectul este cofinanțat prin Programul de Transport 2021-2027 și prevede o viteză de circulație de 120 km/h. Investiția este realizată printr-un parteneriat între CJ Suceava, ca lider de proiect, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, CJ Botoșani și primăriile din Suceava și Botoșani.