În timp ce unele autorități județene și locale sunt nevoite să prelungească termenele de finalizare ale lucrărilor, Consiliul Județean din Botoșani s-a trezit cu un drum județean finalizat în jumătate din termenul din contract. Constructorul bistrițean Frasinul a finalizat lucrările în doar 13 luni, deși avea la dispoziție 24 de luni. Asta în condițiile în care a fost nevoie, pe 90% din drum, de stabilizare cu lianți hidraulici, soluție folosită mai mult la autostrăzi și drumuri intens circulate.
Constructorul Frasinul a finalizat de curând lucrările la drumul județean 297 din Botoșani, tronson care se întinde pe 26 de kilometri. Este vorba despre un contract de 86 de milioane de lei plus TVA, adjudecat de Frasinul, ca lider de asociere și Dimex 2000 Company. Fiecare și-a adjudecat jumătate din tronsonul de aproape 26 de km.
Dacă cele mai multe autorități județene și locale ajung să se roage de constructori să nu depășească termenele de finalizare din contract, în cazul acesta, Consiliul Județean din Botoșani, beneficiarul lucrării, s-a trezit cu drumul gata în doar 13 luni. Termenul de finalizare din contract era 24 de luni.
Viteza cu care a lucrat Frasinul este cu atât mai impresionantă, cu cât 90% din drum a necesitat stabilizare cu lianți hidraulici, soluție la care se apelează și la autostrăzi și drumuri importante cu trafic intens, scrie bistrițeanul.ro.
„Terenul de fundare avea o calitate scăzută și a fost necesară stabilizarea cu lianți hidraulici. Dacă nu făceam această stabilizare, riscam să se rupă drumul chiar și după un an de la recepție. Așa putem să fim siguri că pe perioada garanției de 5 ani nu o să se întâmple nimic și n-o să avem probleme”, a explicat ing. Alexandru Airinei.
Peste 100 de muncitori în permanență pe șantier și o stație mobilă care se „plimbă” în funcție de lucrări
De asemenea, constructorul a fost ajutat și de stația mobilă de betoane, care îl însoțește la lucrările importante desfășurate în alte județe.
„Stația noastră de beton produce 50 de metri cubi pe oră. Ca și timp câștigi foarte mult să ai stația ta de betoane în șantier. Nu mai depinzi și de alți furnizori. La noi, la lucrările mari, e o practică curentă asta”, a completat Alexandru Airinei.
Sistem rutier :
– 30 cm pământ stabilizat cu lianți hidraulici
– 25 cm strat inferior de fundatie din balast
– 20 cm strat superior de fundatie din balast stabilizat
– 6 cm strat de legătura din BAD 22,4
– 4 cm strat de uzura din BA16
Lucrările au inclus amenajarea a două poduri, 26 de podețe transversale, 17.000 de metri de șanțuri trapezoidale pereate, 5.200 de metri de rigolă carosabilă, 12.000 de metri pătrați de trotuare, 76 de drumuri laterale, 3 kilometri de parapet și 12 stații de autobuz.