Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat (ISCIR) a închis cele 10 tobogane de la Cornișa AquaPark&Sports în urma unui control efectuat pe 11 iulie.
Deși la început s-a vehiculat ca accesul să fie redat pe 23 iulie, adică marți, acest lucru nu s-a întâmplat.
Tobogane închise din cauza unei „interpretări greșite a legislației”
Potrivit lui Mihai Nițișor, șeful Direcției de Sport și Agrement (DSA) din cadrul Primăriei Municipiului Botoșani, toboganele nu au fost deschise nici astăzi (n.r. 24 iulie 2024) și se preconizează a fi redat accesul clienților la tobogane spre finalul săptămânii sau la începutul săptămânii viitoare.
„Astăzi (n.r. 24 iulie 2024) am fost la CNCIR (n.r. Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat) să redepunem documentația, dar asta ține câteva zile. Depinde mult de cei de la CNCIR când vin, verifică documentația. Sperăm ca săptămâna asta sau la începutul săptămânii viitoare să dăm drumul la tobogane”, a declarat pentru Știri.Botoșani.Ro Mihai Nițișor, directorul Direcției de Sport și Agrement (DSA) din cadrul Primăriei Municipiului Botoșani.
Decizia de a închide aceste tobogane, situație întâlnită și la ștrandul din municipiul Suceava, a fost luată pe fondul lipsei autorizațiilor necesare pentru instalații.
Mihai Nițișor, șeful DSA, precizează că, de fapt a fost o „interpretare greșită a legislației”. Cei care s-au ocupat de întocmirea documentației pentru a obține avizul celor de la ISCIR au considerat că nu este nevoie de acest aviz, ci doar de la Responsabilul cu Supravegherea și Verificarea Tehnică a Instalațiilor (RSVTI).
Veniți în control pe 11 iulie, cei de la ISCIR au constatat că toboganele nu au primit aviz, astfel că le-au închis până pe 23 iulie, timp în care să fie remediată problema.
Documentele au fost trimise către ei, însă angajații DSA le-au primit înapoi, deoarece trebuie să întocmească documentele necesare pentru fiecare tobogan în parte.
„Este o interpretare greșită a legislației. A fost un control, noi aveam aviz doar de la RSVTI, iar ei ne-au spus că nu trebuie să avem autorizație de la ISCIR. Pe data de 11 a fost controlul, noi pe 12 am făcut comanda la CNCIR, am dus documentele, iar pe 16 am primit înapoi documentele că trebuie să le refacem, să facem documente pentru fiecare tobogan în parte și alte documente pe care le-am trimis astăzi dimineață”, a adăugat Mihai Nițișor.
Cetățeni nemulțumiți de prețuri
Având în vedere că de aproximativ două săptămâni clienții nu beneficiază de cele 10 tobogane din cadrul AquaPark-ului, au început să apară și nemulțumiri privind prețul de acces.
Unii spun că vin în mod special pentru tobogane și acesta ar fi un motiv de nemulțumire.
„În perioada în care sunt închise toboganele ar trebui și prețurile la intrare reduse, deoarece multă lume vine pentru ele”, a spus un cetățean.
„Trebuia să mai lăsați și din preț dacă tot au fost închise. Ieri a fost doar piscină, nu aquapark”, a spus alt client.
Mihai Nițișor explică faptul că nu poate modifica prețul în această perioadă, deoarece acesta este stabilit printr-o hotărâre de Consiliu Local. Cu toate acestea, clienții au la dispoziție alte facilități puse la dispoziție de angajații complexului.
„Este adevărat, dar le-am oferit acces la alte facilități. Trambulina merge acum non-stop, iar înainte era din oră în oră, bazinul de aterizare din tobogane l-am transformat în bazin de înot, plus alte facilități (...) Nu avem cum să facem reducere la preț, deoarece prețurile sunt stabilite prin Hotărâre de Consiliu Local. Nu am cum să merg să le spun să modifice prețul pentru că nu-mi funcționează toboganele două săptămâni. Noi nu suntem SRL, noi aparținem de Consiliu Local. Orice modificare de tarif trebuie făcută printr-un proiect de hotărâre, aprobat de consilieri și pus în aplicare. Nu am cum modifica tarifele, nu am putere și nu îmi permite legea”, a completat Mihai Nițișor.