Comportamentul unora dintre taximetriștii care operează în municipiul Botoșani a fost reclamat în ultima ședință a comisiei pentru protecția consumatorului de la Instituția Prefectului.
Radu Căjvăneanu, vicepreședinte al Asociației pentru Protecția Consumatorului, a spus că sunt unii taximetriști, care lucrează individual, și care refuză să ia clienți, fiind selectivi. Acest lucru a fost adus și la cunoștința viceprimarului Cosmin Andrei, prezent la întâlnire.
"În ultimul an au fost mai multe sesizări venite din partea consumatorilor. Sunt taximetre care stau în stații special amenajate în municipiu, în special în zonele unde este trafic, la gară sau la piață, refuză pur și simplu să ia călătorul deși este în stație. Stă la comenzi și refuză, ei selectează. Am întrebat pe un șofer de ce refuză, și a spus că dacă sunt individuali fac ce vor. Acest lucru nu ar trebui să se întâmple. Plus că refuză să ia persoanele cu dizabilități, și nu mai spun eliberarea bonului", a spus Radu Căjvăneanu.
Viceprimarul Cosmin Andrei a spus că dacă există cetățeni care se confruntă cu astfel de probleme pot face o sesizare la primărie.
"Aceste taximetre pot fi angajate în curse dacă le luăm din stațiile special amenajate, pot fi solicitate prin dispecerat și mai nou și-au dezvoltat și aplicații și îmi este foarte greu să cred că dacă solicităm un taximetru prin telefon ne va refuza cursa. Ca o sugestie pentru consumatori, dacă vor să facă o reclamație sunt câteva aspecte care ne interesează și cel mai important este numărul de licență, care există pe portieră, pentru persoanele juridice sunt de culoare neagră, pentru cele fizice roșie, este un număr de la 1 la 480, atâtea licențe sunt eliberate și ne interezează ora și numărul de licență când sunt incidente, pentru a putea verifica", a menționat viceprimarul Cosmin Andrei.