Soluții tehnice pentru reluarea investițiilor la podul de la Talpa

Parteneriatul dintre Consiliul Județean Botoșani și Consiliul Județean Suceava începe să dea roade. În urma conlucrării dintre cele două administrații s-au identificat soluțiile tehnice pentru reluarea unuia dintre proiectele blocate ani de zile. Este vorba de lucrările la podul de peste Siret, de la Talpa.

La începutul primăverii trecute, cele două consilii județene încheiau un acord de parteneriat pentru identificarea unor soluții în privința reluării lucrărilor de investiții la podul de peste râul Siret de la Talpa.

 

„În baza acestui acord s-au alocat sumele de bani necesare pentru realizarea expertizelor și a celorlalte documente tehnice necesare obținerii finanțării pentru efectuarea lucrărilor de investiții. Astfel, pe parcursul anului trecut, cele două consilii județene au primit raportul de expertiză, iar la finalul anului a fost predat de către proiectant studiul de fezabilitate. Din acesta se desprinde concluzia că lucrările de investiții care se vor face la Talpa se ridică la aproximativ opt milioane de euro. Am discutat cu președintele Consiliului Județean Suceava, domnul Gheorghe Flutur, pentru ca împreună să identificăm cea mai bună soluție de finanțare, astfel încât această investiție să devină realitate”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

Podul de la Talpa-Mihăileni asigură legătura dintre cele două județe și ar reduce semnificativ distanțele de transport, având în vedere că cele mai apropiate poduri, de la Siret și Zvoriștea, sunt la distanțe de 17, respectiv 11 kilometri.

Între Talpa și Zamostea, înainte de Al Doilea Război Mondial exista un pod de beton armat, care a fost distrus în totalitate, prin dinamitare. După război, în 1945, s-a construit un pod provizoriu din lemn, care a funcționat până în anul 1970, când a fost distrus de viituri.

În anul 1995, cele două consilii județene au promovat, în comun, un proiect de investiții de refacere a podurilor. În perioada 1996-2005, s-a lucrat cu intermitențe. În vara anului 2005, o viitură pe Siret a afectat lucrările, care au fost sistate ulterior din lipsa de fonduri. În ultimii ani, Consiliul Județean Botoșani, prin Direcția Județeană de Drumuri, a prins sistematic fonduri pentru realizarea expertizei tehnice și a studiului de fezabilitate, iar aceste demersuri s-au concretizat după reluarea dialogului dintre cele două județe prin liderii actualelor administrații.

(Comunicat de presă)

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Nicușor Dan, președintele României, a numit un judecător la CCR!

astăzi, 15:15

Președintele României, Nicușor Dan, a semnat luni, 8 iulie 2025, decretul prin care îl numește pe profesorul Dacian Cosmin Dragoș în funcția de judecător al Curții Constituți...

„Caz închis! Nu îl mai vrem”. Fotbalistul dorit și de FC Botoșani continuă să fie OUT, după ce Becali l-a scos din lot!

astăzi, 14:50

Alexandru Băluță, Malcom Edjouma și Jordan Gele nu au fost incluși de FCSB în cantonamentul de vară din Olanda și nu vor mai juca pentru campioana României. Toți trei au avut șans...

Tinerii preoți din Botoșani au participat la un program de formare, organizat la Miclăușeni!

astăzi, 14:11

În perioada 29 iunie – 4 iulie, la Centrul Social Cultural „Sfântul Proroc Ilie”, Miclăușeni, județul Iași, s-a desfășurat cea de-a XIII-a ediție a programului ded...