Procesul de scoatere a șinelor de tramvai a început în vara anului 2022 cu strada Primăverii care, la acea vreme, a fost împărțită pe două tronsoane pentru a nu încurca traficul foarte tare.
Urmează Calea Națională, cel mai lung segment de drum din municipiul Botoșani și care cauzează bătăi de cap și nervi șoferilor care circulă pe acest drum.
Cea mai afectată porțiune este în zona Industrială, unde de multe ori dalele de tramvai au sărit.
Pe 29 august consilierii locali se întrunesc în ședința ordinară aferentă lunii august. Pe ordinea de zi se află și proiectul care face referire la trecerea din domeniul public al Municipiului Botoșani în domeniul privat al Municipiului Botoșani al bunurilor „Linie-Traseu-cale-rulare A” și „Rețea contact A-cablu cupru” pentru scoaterea din funcțiune și casare.
Mai exact, este vorba despre linia de tramvai de pe Calea Națională și strada Ion Pillat cu o lungime de 11,6 kilometri.
Dacă proiectul trece de votul consilierilor, dalele de tramvai ar urma să fie scoase abia după ce primarul Cosmin Andrei va emite autorizație de demolare, dar care va trebui să fie obținută de șeful Serviciul Edilitare.
Calea de rulare și cea de cablu au fost puse în funcție în anul 1992, iar în prezent se află într-o stare avansată de degradare.