Se modifică legislația privind pașapoartele, pentru a se evita aglomerațiile la ghișee!

Luni, 11 iunie, la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc o videoconferință cu prefecÈ›ii, precum È™i cu È™efii serviciilor de paÈ™apoarte È™i înmatriculări de la nivelul întregii țări.

Principala temă de discuÈ›ie a fost legată de modul de organizare a activității pentru perioada de vară, astfel încât să se evite aglomerarea la ghiÈ™eele de eliberare a documentelor de călătorie sau a permiselor de conducere/certificatelor de înmatriculare.

Cu acest prilej, ministrul afacerilor interne, Carmen Dan, a făcut o informare asupra stadiului proiectului de act normativ pentru modificarea legislaÈ›iei privind paÈ™apoartele, subliniind că acesta conÈ›ine cel puÈ›in două reglementări care ar trebui să conducă la reducerea aglomeraÈ›iilor: 

“Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a paÈ™aportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că paÈ™apoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este acelaÈ™i ca în cazul celui electronic.

Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetățeni să opteze pentru un paÈ™aport electronic cu o durată mai mare de valabilitate È™i să nu mai avem acelaÈ™i număr mare de solicitări în fiecare an”,
a declarat ministrul Carmen Dan.

Legea se află în prezent la promulgare, urmând ca apoi să fie publicată în Monitorul Oficial. Intrarea în vigoare se va face în 30 de zile de la publicare, fapt pentru care, pentru prima parte a verii se impun È™i alte măsuri administrative care să evite aglomeraÈ›iile la ghiÈ™ee.

Aceste măsuri administrative au fost prezentate de secretarul de stat Mihai Chirică, printre acestea enumerându-se: introducerea posibilității de plată la CEC a taxelor pentru paÈ™apoarte, permise È™i plăcuÈ›ele de înmatriculare; prelungirea programului de lucru în judeÈ›ele unde se înregistrează un număr mare de cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie; delegarea sau detaÈ™area de personal; deschiderea unor noi ghiÈ™ee sau puncte de lucru.

La solicitarea ministrului afacerilor interne, Carmen Dan, directorii generali ai serviciilor de paÈ™apoarte È™i de înmatriculări vehicule se vor deplasa în teritoriu, acolo unde apar probleme, astfel încât ele să fie gestionate corespunzător È™i în cel mai scurt timp. 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Peste 250 de locuri pentru formarea cadrelor MAI vor fi scoase la concurs la instituții de învățământ ale MApN și Academiei de Informații!

astăzi, 08:00

Peste 250 de locuri pentru formarea personalului Ministerului Afacerilor Interne vor fi scoase la concurs la instituÅ£ii de învăţământ ale Ministerului Apărării NaÅ£ionale ÅŸi Academi...

Bebelușul răpit din maternitatea din Bacău, găsit în casa unei tinere care se dăduse drept asistentă!

astăzi, 07:44

Alarma a fost dată în jurul orei 15:10, după ce mama copilului, o femeie de 33 de ani din comuna Valea Seacă, a constatat că unul dintre gemenii născuÈ›i pe 23 aprilie dispăruse din pătuÈ...

Un abator din Botoșani, furnizorul de carne al unui mare lanț american de fast-food! (Foto)

astăzi, 07:30

Wendy’s, un lanÈ› american de restaurante fast-food recent intrat pe piaÈ›a din România, se mândreÈ™te cu faptul că foloseÈ™te numai carne proaspătă în preparatele sale È™i ...