Liderii municipalității de la Botoșani au anunțat astăzi că reabilitarea infrastructurii de circulație a tramvaielor de la Botoșani este în impas, iar acest lucru datorită costurilor la materialele de construcții din România.
Primarul Cosmin Andrei a declarat astăzi că pentru primul lot din cele două s-au interesat nu mai puțin de șapte companii, în timp ce pentru al doilea lot de lucrări au cerut informații șase operatori operatori economici.
“În urma finalizării procedurilor de selecție a operatorilor economici nu a fost depusă însă nicio ofertă pentru această licitație. Licitația a mai fost organizată odată, iar valoarea lucrărilor deja a fost indexată cu 10%. Valoarea celei de a doua licitații a fost de peste 147 de milioane de lei, pentru cele două linii, respectiv 101 și 102”, a explicat primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.
Acesta crede că motivul pentru care nimeni nu vrea să construiască linia de tramvai de la Botoșani este faptul că lucrarea are o valoare mult prea mică în condițiile în care prețul matrialelor de construcții, în special la oțel, a explodat în acest an.
“Față de pețurile trecute în devizul de lucrări, pețurile la oțel s-au mărit cu procente între 42 și 57 la sută. Iată că, deși primim semnale din partea primului ministru, Florin Câțu, că “economia duduie”, operatorii economici nu s-au înscris la aceste licitații din cauza măririi prețurilor la materiale”, a declarat primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.
În aceste condiții, municiaplitatea de la Botoșani va invita toți operatorii care au depus în primă fază oferte să participe la o negociere directă pentru a se vedea dacă există posibilitatea găsirii unui executant al lucrărilor și la ce costuri ar putea fi făcute acestea.