Reabilitarea infrastructurii de circulație a tramvaielor de la Botoșani este în impas. Nimeni nu vrea să facă lucrările după explozia prețului la materialele de construcții

Liderii municipalității de la Botoșani au anunțat astăzi că reabilitarea infrastructurii de circulație a tramvaielor de la Botoșani este în impas, iar acest lucru datorită costurilor la materialele de construcții din România.

Primarul Cosmin Andrei a declarat astăzi că pentru primul lot din cele două s-au interesat nu mai puțin de șapte companii, în timp ce pentru al doilea lot de lucrări au cerut informații șase operatori operatori economici.

“În urma finalizării procedurilor de selecție a operatorilor economici nu a fost depusă însă nicio ofertă pentru această licitație. Licitația a mai fost organizată odată, iar valoarea lucrărilor deja a fost indexată cu 10%. Valoarea celei de a doua licitații a fost de peste 147 de milioane de lei, pentru cele două linii, respectiv 101 și 102”, a explicat primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.

Acesta crede că motivul pentru care nimeni nu vrea să construiască linia de tramvai de la Botoșani este faptul că lucrarea are o valoare mult prea mică în condițiile în care prețul matrialelor de construcții, în special la oțel, a explodat în acest an.

“Față de pețurile trecute în devizul de lucrări, pețurile la oțel s-au mărit cu procente între 42 și 57 la sută. Iată că, deși primim semnale din partea primului ministru, Florin Câțu, că “economia duduie”, operatorii economici nu s-au înscris la aceste licitații din cauza măririi prețurilor la materiale”, a declarat primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.  

În aceste condiții, municiaplitatea de la Botoșani va invita toți operatorii care au depus în primă fază oferte să participe la o negociere directă pentru a se vedea dacă există posibilitatea găsirii unui executant al lucrărilor și la ce costuri ar putea fi făcute acestea.

 

Spune-ne opinia ta