”Un simbol al promisiunilor nerealizate și al investițiilor pierdute în neant, eșecul nu se reflectă doar în bani, ci și în oportunități ratate”, spune ieșeanul Ștefan Tanasă despre ceea ce ar fi trebuit să se numească astăzi ”calea ferată Iași – Botoșani”.
Potrivit celor menționate de Ștefan Tanasă, lucrările la calea ferată care ar fi trebuit să lege Iașul de orașul Botoșani au început în urmă cu 36 de ani. Mai exact în 1987, la acea vreme proiectul fiind unul destul de ambițios: construirea căii ferate Iași-Hârlău-Botoșani, ce urma să reducă distanța dintre cele două reședințe de județ cu 87 km.
Doar că lucrările au fost sistate după numai trei ani, în 1990. Peste șase ani, în 1996, proiectul a fost reluat, însă doar pentru cinci ani. În 2001 se finaliza tunelul Hârlău de 900 de metri. În acel an totul se oprește din nou, fără ca lucrările să se mai reia până în ziua de astăzi.
”Călătoria cu trenul de la Iași la Botoșani durează, în prezent, 4 ore și jumătate, asta dacă nu rămâne blocat în mijlocul câmpului din cauza vreunei defecțiuni la locomotivă. Astfel, visul de a avea o cale ferată între cele două orașe, care să reducă timpul de deplasare cu două ore, rămâne în continuare o speranță. Această poveste dovedește faptul că „timpul (nu) le rezolvă pe toate” fără implicarea tuturor”, a precizat Ștefan Tanasă.
(Foto: Ștefan Tanasă)