Ședința tehnică de lucru din data de 12 august, organizată de viceprimarul Liviu Toma, care la acea dată avea și atribuții de primar, în cadrul căreia a solicitat ca într-un termen de două săptămâni să nu mai existe nicio groapă în oraș lăsate de către Nova Apa Serv SA, datorită intervențiilor în regim de urgență la rețelele apă și canal, a dat rezultate pozitive.
La termenul stabilit de vicele Toma, săptămâna aceasta s-au verificat mai întâi în teren, fiecare locație în parte, pentru a se vizualiza stadiul lucrărilor de refacere al carosabilului și trotuarelor.
“În urma verificărilor făcute zilele acestea în teren, împreună cu colegul din Primărie, care eliberează avizele de intervenție, am constatat mai multe aspecte ce țin de intervențiile celor de la Nova și care au fost prezentate domnului director Liviu Ștefan”, a declarat viceprimarul Liviu Toma.
Dacă în urmă cu două săptămâni existau 60 de locații unde nu se intervenise de către Conrec, în prezent, în teren există în jur de 10 locații unde urmează ca zilele următoare, să se aducă strada sau trotuarul la starea inițială.
“În sfârșit s-a reușit să aducem la zi un număr de locații în care Conrec SA a reparat străzile și trotuarele unde a intervenit Nova Apa Serv SA la avarii, dar am solicitat ca reprezentanții operatorului de apă, societății Conrec și celor din cadrul Direcției Edilitare să finalizeze și procesele verbale de recepție a acestor lucrări și sper ca în continuare să nu mai existe alte intervenții sau alte săpături în zonele respective”, a mai precizat viceprimarul Toma.
Conform regulamentului de eliberare a avizelor de intervenție, atât în cazul carosabilului cât și al trotuarelor, se va efectua în prima fază o refacere provizorie cu macadam sau pavele, în urma căreia vor trebui asigurate condiții normale de trafic pietonilor și autovehiculelor, iar după o perioadă de maxim 10 zile calendaristice, se proceda la refacerea definitivă a suprafeței afectate.
“Noutatea noului regulament de eliberare a avizelor, recent aprobat în Consiliul Local, este că s-a redus de la 15 zile la 10 zile calendaristice, perioada în care persoanele juridice sau fizice care au solicitat avizul Primăriei, au obligația să execute lucrări de refacere a zonei afectate cât și recepționarea lucrărilor în cauză. Concluzia comună a tuturor celor care au participat la întâlnirea pe care am solicitat-o , a fost că este bine ca măcar o dată pe lună să ne vedem în același format, având în vedere faptul că astfel putem rezolva mult mai repede cea mai mare parte a problemelor din teren și care creează de cele mai multe ori disconfort pietonilor sau conducătorilor auto”, a concluzionat viceprimarul municipiului.
Tot în cadrul întâlnirii de ieri, viceprimarul Toma a solicitat reprezentanților companiei de apă, să dispună salariaților, să curețe geigerele de preluare a apelor pluviale, o parte dintre acestea fiind înfundate și blochează foarte mult preluarea apei de pe stradă, mai ales când sunt cantități mari de precipitații.