Liderii Consiliului Județean de la Botoșani își doresc ca proiectul de modernizare a DN 28 B - Botoșani –Târgu Frumos să fie preluat de la DRDP Iași și SDN Botoșani și să fie gestionat direct de Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Președintele Consiliului Județean de la Botoșani, Doina Federovici, susține că este imperios necesar să se întâmple acest lucru mai ales în condițiile în care data de 31 decembrie 2023 este data limită până la care pot fi cheltuite fondurilor europene din care se face această arteră deosebit de importantă pentru județul Botoșani.
La un calcul simplu rezultă că au mai rămas 29 de luni până la termenul limită de cheltuire a fondurilor europene alocate cestui drum, în timp ce termenul de execuție al drumului este de 24 de luni.
“Solicităm conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerului Transportului să preia managementul proiectului de modernizare al DN 28 B - Botoșani –Târgu Frumos, la nivel central, pentru că DRDP Iași și SDN Botoșani și-au dat măsura incompetenței și au pus în pericol o finanțare europeană de zeci de milioane de euro”, spune Președintele Consiliului Județean de la Botoșani, Doina Federovici.
Liderul Consiliului Județean de la Botoșani a făcut și un scurt istoric al proiectului de modernizare a DN 28 B - Botoșani –Târgu Frumos:
- 14 decembrie 2017: Guvernul PSD condus de Mihai Tudose aprobă indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Modernizare DN 28B Târgu Frumos - Botoșani km 0+000-km 76+758”. S-au prins banii necesari investiției în Legea bugetului, iar parlamentarii liberali botoșăneni au votat împotriva acestei legi, implicit împotriva modernizării drumului Botoșani – Târgu Frumos.
- Mai 2018: CNAIR a demarat prima licitație, care a eșuat pe 22 ianuarie 2019 pe motiv că toate cele 12 oferte depuse erau neconforme;
- 6 martie 2019: CNAIR a lansat cea de a doua licitație;
- 1 iulie 2019: Trei oferte au fost depuse pentru modernizarea Botoșani – Târgu Frumos;
- 4 noiembrie (momentul investirii Guvernului Orban): Licitația era pe finalul evaluării financiare, trebuind doar desemnat câștigătorul;
- 12 martie 2020: Cu o întârziere de peste patru luni, CNAIR anunță asocierea Aqua Parc - Mavgo Holding - Vahoslav - Trameco drept câștigătoarea licitației, dar semnarea contractului s-a amânat;
- 20 mai 2020: CNAIR face un exercițiu de imagine și anunță semnarea contractului. Potrivit site-ul de achiziții publice, pe 2 iunie 2020 a fost atribuit contractul;
- 15 iulie 2020: S-a predat amplasamentul constructorului. Din acest moment curg cele cinci luni pentru realizarea proiectului tehnic și obținerea tuturor avizelor;
- 15 decembrie 2020: Data la care ar fi trebuit să înceapă lucrările de modernizare;
- 23 decembrie 2020 (momentul investirii Guvernului Cîțu): Proiectul tehnic NU este gata;
- 17 ianuarie 2021: Președintele PNL Botoșani, deputatul Costel Șoptică: „Până pe 30 martie vom avea autorizația de construcție pentru drumul Botoșani - Târgu Frumos”;
- 5 martie 2021: Președintele PNL Botoșani, deputatul Costel Șoptică: „Ordinul de începere a lucrărilor se va da pe 5 mai 2021... Precizez anul pentru că este important”;
- 5 mai 2021: Președintele PNL Botoșani, deputatul Costel Șoptică: „Chiar dacă, ca și documente nu s-au întâmplat lucruri, sunt bucuros că se lucrează intens la nivelul organizărilor de șantier”;
- 12 iunie 2021: Ludovic Orban vine în campanie electorală internă la Botoșani. Constructorul decapează o sută de metri la ieșirea din Târgu Frumos și aduce trei roabe de piatră la Lebăda;
- Iulie 2021: Constructorul își retrage utilajele de pe șantier;
- 16 iulie 2021: La un an de la predarea amplasamentului constructorului, DRDP Iași recunoaște oficial că lucrările sunt departe de start, pentru că „proiectul tehnic este în faza de avizare la nivelul CTE al CNAIR, premergătoare avizării planului de management al traficului și de instituire a restricțiilor” ;