Aşa a informat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava.
„S-a făcut o variantă mai simplificată a acestui sens giratoriu, deoarece am avut licitaţii de trei ori şi nu s-a prezentat nimeni. S-au impus unele modificări, dar am finalizat proiectul care presupunea lucrări foarte mari, inclusiv de mutare a stâlpilor de iluminat public, şi de aceea s-a întârziat”, a spus edilul-şef.
Până la această dată au fost organizate trei sesiuni de depunere a ofertelor, însă la licitaţiile în cauză nu s-a arătat interesată vreo firmă care să facă lucrările. Prima licitaţie a fost ţinută pe 4 ianuarie 2023, la o valoare de 3,57 de milioane de lei fără TVA, iar cea de-a doua a avut loc pe 15 martie 2023, pentru o aceeaşi valoare a contractului. Deoarece niciun constructor nu s-a prezentat cu vreo ofertă, Consiliul Local a aprobat majorarea până la 4,23 de milioane de lei fără TVA a investiţiei, procedura de licitaţie fiind reluată.
„Va fi executat un sens giratoriu normal, clasic, aflat pe porţiunea rutei alternative care duce de la sala sporturilor la Podul Unirii”, a declarat Ion Lungu, reamintind că, între timp, s-a dat în folosinţă podul de pe strada Mirăuţi, pentru varianta de trafic uşor din centrul oraşului până la Podul Unirii.
Ruta alternativă Suceava – Botoşani are circa 4 km, plecând de pe strada Apeductului, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada Traian Vuia, trecând pe lângă bazinele de decantare ale ACET, peste Pârâul Cetăţii, continuând cu Podul Unirii peste râul Suceava, mergând pe strada Energeticianului, strada betonată de lângă Termica, traversând calea ferată, pentru a ieşi pe strada Traian Popovici spre DN 29, în dreptul fostei Avicola Plopeni.
Sursa: Crai Nou